Utesluten

Jag har blivit utesluten ur en "sekt" och för tio år sedan hade jag blivit ledsen, för fem år sedan förbannad men idag blir jag glad! Skönt att slippa dessa personer, tänker jag. En insikt som jag är glad över. Jag har inget behov av att ägna min tid åt förtal och elaka "sanningar" bakom ryggen på icke närvarande personer och ryggdunk i kombination med hejarop på närvarande personer inte förtjänar det. Jag har behov av goda människor som kan se sina egna fel och brister och stå för dessa. En sådan person vill jag vara och det jobbar jag på dagligen!

Livet är kort och jag är trött på alla energitjuvar som inte tillför mig något gott. Så, det här inlägget är kanske inte lika ytligt och drakenlikt som det brukar vara men det var nödvändigt för annars hade jag självantänt ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ingår jag i det du kallar sekt?

2013-02-10 @ 07:30:27
Postat av: Jessica

Alltså, jag skulle inte vara anonym. Det blev tokigt.

2013-02-10 @ 07:31:46
Postat av: Draken

Oj, nu blev jag nyfiken på varför du undrar om det var dig jag menade... men svaret är nej.

2013-02-10 @ 10:56:50
Postat av: Jessica

Jag kom hem euforiskt, som om jag varit på väckelsemöte, i fredags och tänkte att tidpunkten för ditt inlägg kanske stämde med att jag skrivit om gamla soctanter? Men gott att så inte var fallet, dels för att vi inte pratar som du beskrivit ovan och dels för att vi absolut inte har menat att utesluta dig. VI har bara fortsatt umgåtts privat många av oss och ibland ses vi alla ute och käkar. Fokus i fredags var förlovning och tillhörande flytt och den personen hade också valt restaurang. En lyckat val visade det sig så ajg kan varm rekommendera Meze i Bern tower!

2013-02-11 @ 08:12:54
Postat av: Carin

Jag förstår dej och vad du menar. Det är en massa skitprat på så många ställen och i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna. Carin

2013-02-11 @ 18:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0