Hamstervarning

Om jag lägger alla mina handväskor på rad så skulle de synas från månen! Jag är som en hamster när det gäller väskor och skor. Vad jag dock inte begriper är varför jag envisas med att bara köpa svart. För drygt ett år sedan så insåg jag att det var nog eftersom vi knappt fick plats själva och det började bli jobbigt att alltid få en sko eller en väska i huvudet så fort man öppnade ett skåp.
 
Jag packade ner flera av mina små raringar och begav mig på loppis dels för att skapa utrymme i hemmet, dels tjäna en hacka. Men döm om min förvåning när jag jag insåg att de enda som tilläts inträde på loppisen var snåla och elaka människor! En del fulkärringar hade mage att säga att skorna var fula medan någon annan krämhäxa tyckte sig vara berättigad att slita sönder väskan för att kolla om den var av god kvalitet som hon uttryckte det. "Släpp väskan ditt apskaft", skrek jag med illa dolt hat. "Schas ditt vidriga vårtsvin" stod näst på listan över kommentarer från min sida men då hade maken insett att katastrofen var nära så jag förpassades till de bakre regionerna av lokalen för att lugna nerverna. Jo, det gick ju bra tills nästa apskaft dök upp och ville betala hela 50 öre för en ny väska. 50-öringen existerade inte längre som svensk valuta och det gjorde inte apskaftskärringen heller när jag var klar med henne.
 
Loppis och jag är alltså ingen bra kombination såvida man inte röker en joint innan dörrarna öppnas. Eftersom jag tar helt avstånd från allt vad droger heter så får jag helt enkelt skippa loppisen.
 
Ikväll ska jag på danspass. Det är så himla roligt och det känns nästan som att vara på sjön när fläsket gungar. Musiken är bra och jag inbillar mig att jag är skitsnygg när jag skakar loss! Snart är det helg och det ska bli så skönt att vara ledig ett par dagar och vila upp sig..... vi hamsterdrakar behöver vila som ni förstår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0