lunchrast

Jag arbetar hemifrån idag och är oerhört kreativ. Det är så skönt att slippa fixa hår, tryne och kläder. Jag kan sitta här i mina slapparkläder och bara skapa! Just nu har jag unnat mig en tidig lunchrast för jag höll bokstavligen på att dö av hunger. Jag är fullständigt medveten om att det är en vanföreställning och helt omöjligt rent fysiskt eftersom jag troligen skulle kunna leva på mina fettvalkar lika länge som en välmående sköldpadda på Galapagosöarna lever. Typ 150 år eller så.

Min blogg handlar för det mesta om mina enorma bedrifter i träningslokalen eller min ofantligt smidiga hydda till kropp. Inget av det är väl egentligen så roligt att läsa om men det är svårt att skriva om saker som aldrig händer eller som händer men de är så intetsägande att de inte är något att skriva om. Jag vill inte skriva om djupa viktiga saker för det har jag nog av i min vardag. Nej, jag vill roa och underhålla! Jag drömmer om att få stå på en scen och vara sjukt rolig. Så där rolig så att besökarna önskar att de hade satt på sin inkontinensskydd innan de gick på min föreställning. Men hallå! Jag vet att jag inte är sååå rolig men önska kan man väl få göra!! Jag älskar glada människor och jag älskar om det är jag som lyckas få dem att skratta. Vi gillar olika saker helt enkelt.

Snart ska jag och maken ut på en lång resa. Det ska bli så skönt och härligt att komma bort en stund även om bävar för dessa hajar som ligger i vassen och väntar in delikatessen "blekfet svensk". Jag har som ni sedan tidigare vet hajfobi och fan ta den där dokumentären som handlade om vissa hajars förmåga att överleva i nya miljöer. Typ tjurhajen.. vem vill ha en sådan sitta fast i aktern? Nej, för min del blir det små ryggsim och kaffekokande i poolen så kan maken agera bete till havs. Jag stannar på land så det så!

Framåt sommaren väntar nästa stora rolighet! Min syster gifter sig och jag ska vara tärna. Jag ska ha en marängklänning med fluffig underkjol, korkskruvar i håret och så ska jag sjunga den gamla klassikern "Man ska leva för varandra". Den sjöng jag ideligen som liten för alla som ville och även för dem som inte ville. Min syster vet inte om detta så det kommer att bli en tårdrypande överraskning för henne när jag likt Sean banan gliider in. Kanske kan ha det som intro? Ding ding här glider syrran in. Vad sägs? Jag är lite rädd att hon ska bli ledsen över mitt låtval. Hon kanske hellre skulle önska att jag sjunger "Fjärden ligger blank" men å andra sidan finns det säkert utrymme för den senare på festen. Fint kommer det sannerligen att bli i alla fall!

Den som väntar på något gott väntar ibland för länge.....  ;)




Nej, lunchrasten är slut och plikten kallar! Ha en bra dag kära läsare


 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ojoj....detta ser jag fram mot!! Lovar att ge dig 5 min i kyrkan men jag kan lova att det blir begravning i direkt anslutning för jag komma dö av skratt :))

2013-01-30 @ 21:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0