I´m back

Hej på er! Jag hade helt glömt bort att jag börjat blogga igen så när en vän påtalade att det var glest med inläggen så kom jag skamset på att jag har ett ansvar att informera er hur en medelålders tant fördriver sina dagar!

Idag var jag och fixade min naglar och när jag sitter där och stirrar ut genom fönstret så kommer dem! Familjen rosa! Pappan jag tidigare skrivit om hade idag på sig en knallrosa skjorta och till den hade han leopardmönstrade tights. Jag höll på att dö av skratt och fick snabbt snorta aceton för att inte helt flippa ur. Vilken syn! Frun var även idag mer manlig än sin make. Han hade vikt upp de snitsiga tightsen och på fötterna stoltserade han med armékängor. Åh, vad jag vill göra hembesök i den familjen. De är fantastiska att se på men det är ju sorgligt att man tittar med viss avsmak på denna gubbtant.

Mitt liv den senaste tiden har varit lika händelserikt som innehållet i en tom konservburk. En urdiskad sådan. Vi har firat vår stad som fyllt 750 år och jag har stått mycket nära Magnus Uggla men inser att jag inte är så tänd på honom att jag gjorde några närmanden. Jag fick göra en halvnelson på maken som fick span på Jessica Andersson men jag släppte greppet lika fort då jag fick syn på Magnus Carlsson. Om jag kunde skulle jag bli bög och lägga in en stöt på den karln...

I helgen ska vi på fest och det ska bli så kul! Senast jag var på party var nog 1972 känns det som. Problemet är det klassiska vad jag ska ha på mig. Kan inte bestämma mig men det är ett delikat problem. Sen ska vi bara avverka några dagar innan det är dags att lämna landet för Mallis. Åh vad jag längtar till att få svettas lite i solen och att äntligen få göra den klassiska kaffekokaren i vattnet. Skulle man ha provat det här hemma i sommarens kalla vatten hade det snarare blivit en islatte.

Nu måste jag sluta så jag hinner ta några piller och plocka fram den stora skämskudden innan det är dags för Idol. Tjosan vad många icketalanger det finns i detta land. De måste dessutom ha släkt och vänner lika ödmjuka som SS-soldater då ingen sagt till dem hur sabla illa de "sjunger". Här kommer min pappas uttryckt väl till pass; det låter som att dra ett rep genom ett suggarsel. Jag funderade alltid på hur det lät men nu vet jag.... har dessutom spelat in mig själv när jag sjunger och där snackar vi grovt rep och fett suggarsel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0