klänning och blåst är ingen bra kombo

Idag är det sommar och därför gick jag till jobbet i klänning. Tunn klänning med en sabla tendens att vara elektrisk. Så fort jag rest mig från kontorsstolen har klänningsfanskapet klistrat fast sig runt benen så i ren panik sprayade jag hårspray rätt upp under kjolen i någon sorts tro att det skulle hjälpa. IQ dörrpost har fått ett ansikte!

På väg hem från jobbet blåste det lite och det var ju skönt i ungefär 10 sekunder.... sen hade min halvlånga klänning förvandlats till en mycket kort kjol passande en tonåring vilket jag inte längre är. Panikkänslor och en mycket snabb manöver för att skona mina stackars medmänniskor att drabbas av hornhinneavlossning vilket min volangröv dessvärre hade kunnat orsaka. Nästa gång den klänningen används blir det dubbelhäftande tejp längs fållen. Ingen mer troschock från mig inte. Och här kommer min kära make vilja göra en korrigering till mameluckchock men det törs han inte för då blir det inget Ducatiköp för hans del.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är helt underbar :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0