Promenad med sång

Jag är ju sist med allt nytt och har nyligen skaffat mig spotify vilket ni andra säkert haft i flera år. Hur som helst så har jag precis nyss även kommit på att jag kan lyssna på musik via spotify på min mobil när jag är ute på promenad med något så revolutionerande som LURAR i öronen. Ni hör ju! Bockstensmannen framstår som en stureplanssnobb i jämförelse med mig, Jag skulle egentligen ha sprungit ikväll men eftersom Thomas Bodström inte hade tid att agera hare så gick jag i snabb takt istället. Oj, vad snabbt jag gick! Varvade mig själv två gånger. I lurarna sjöng Ola Salo och The Ark och de fick hjälp av mig med sången. Jag glömmer alltid bort att inte sjunga högt när jag har lurar. Kommer på det när man ser de mötande le lite överseende eller de som står med benen i kors och kvider av skratt.... eller öronvärk. Såna gånger skäms jag så till den milda grad att jag skulle kunna kasta mig på marken och fejka ett ep-anfall. Jag kan inte sjunga och även om man kan det så finns det ju gränser för var och när man sjunger högt.

Imorgon är det fredag och jag har klarat av första arbetsveckan. Det känns mycket bra att vara inne i vardagen igen och jag har dessutom fantastiska kollegor som gör dagarna lite roligare. Eftersom jag har gått en långpromenad och varit duktig och eftersom det är fredag imorgon så har jag nu smällt i mig två mumsmums. Det är så sabla gott att jag får rysningar längs ryggraden. Älskar mina mumsisar och morrar om någon kommer nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0