rosa pantern, grrr

Igår gick maken och jag över stan när vi blev vittnen till följande:

På håll såg vi ett par med tre barn där mamman högt och tydligt predikade för ena arvingen att de minsann inte blev någon mer glass. Hon mässade vidare att "tre glassar på en dag får räcka och vi har redan delat på ett Big pack så nu räcker det, förstår du?" Denna barbamamma hade kort orangefärgat hår och var troligen till bredden fylld av fluffig mjukglass. Hennes röst var gnälligt gäll och det stackars barnet såg ut att önska sig ett omedelbart verkställt LVU. Då kliver pappan i familjen fram och här kissade jag i byxan av återhållsamt skratt....

Pappan i denna lilla familj var mer kvinnlig än mamman kan man säga. På sig hade "karln" ett par babyrosa plyschbyxor med strasstenar på ena benet formaterade till J Bieber. Byxorna var så tighta att det inte gick att undgå att han i brallan hade en snorre och att det syntes så väl kan ju bero på den  knalligt rosafärgade midjekorta polotröjan! Ojoj, vilken syn! Jag tycker att människor ska få klä sig som de vill och se ut hur de vill men det finns gränser. Maken och jag skyndade oss förbi familjen Annorlunda och på lämpligt avstånd brast det. Vi kunde inte annat än att bryta ihop av skratt men jag inser att det inte går att återberätta denna märkliga syn.

Kom på senare att det var samma familj vi såg tidigare i sommar stå på ungefär samma ställe och då dela ut glasspinnar till familjens medlemmar ur ett stort paket. De gillar glass i den här familjen kan man konstatera. Pappans rosa outfit har etsat sig fast på min näthinna och jag får inte bort den... en man i rosa tighta plyschbrallor får liksom äggstockarna att skrumpna ihop i ren panik för att detta rosa bubbelgum inte ska kunna föröka sig. Han lär inte ha haft denna klädsel när de tre barnen tillverkades såvida inte barbamamman i familjen är blind eller var fullt upptagen med att äta glass ur ett Big pack under akten. Undrar hur han klär sig till jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0