kurragömma

Idag kom Dileva in på caféet och jag blev så glad! Jag älskar hans låtar och jag gillar hans positiva utstrålning. Jag fick lust att sy mig en kaftan!

Väl hemma hade jag och maken kommit överens om att städa badrummet men jag har ingen lust så jag har gömt mig i soffan under filtar och kuddar, Vilken orm jag är! Jag borde hjälpa honom men jag ska försöka hålla mig undan tills han är klart. Det fick mig att minnas en gång när jag var liten. Jag var runt tre år och min bror var två. Vi hade barnvakt och dessa tjejer tyckte av någon anledning att vi skulle leka kurragömma (antagligen för att de skulle äta upp allt godis när jag gömde mig). I köket hade vi ett leksaksskåp och där kröp jag in. I mitt minne satt jag säkert där i 3 timmar men i verkligheten kanske det var kortare tid, typ 2,5 timmar. Hur som helst så minns jag hur arg jag blev eftersom det var jag själv som kröp fram och insåg att de inte letade så värst mycket. Sabla apor! Samma barnvakter försökte en annan gång att mata mig med gröna marmeladkulor. Än idag får jag en lätt spykänsla av att bara titta på sådana. De borde inte finnas bland godiset utan snarare ligga bland knorrar och fötter av gris!

Nu börjar det låta irriterat från badrummet så jag reser mig väl från soffan och smyger in under sängen. Den här gången gör det inte om det dröjer ett par timmar innan jag hittas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0