Morgon i djurparken

Det är lördag och klockan är 06.00 när jag slår upp mina blå och är lika pigg som den vårkåta måsen på gården. Jag har aldrig kunnat sova särskilt länge men nu är det riktigt illa. Vår gård är full av diverse vårglada djur och alla har de olika läten som de delar med sig av. Helt osynkade och totalt respektlösa mot oss människor som vill sova. Koltrasten får gärna joddla där ute i busken men måsarna bara okynnesskriker. Vi har förutom alla olika fåglar även möss och diverse insekter boende här ute. Igår kom det en fluga mitt framför näsan på mig och jag höll på att få hjärtinfarkt. Jag har inte flugfobi men var totalt oberedd på att det finns flugor så mitt autonoma system regerade före mig kan man säga.

Idag åker vi på romantisk resa till annan stad. Vi har olika definition av romantik maken och jag. Jag ser fram emot shopping, mat/dryck, härliga sängkläder och frukosten. Han yrar något om en mc-affär! Hur som helst så behöver vi miljöombyte och roligast blir nog att lyssna på dialekten hos urinvånarna. Skönast blir att komma bort från djurparken ett tag även om måsjävlar tycks invardera jordens alla hörn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0