fula fötter

Jag har mycket svårt för ovårdade fötter och det infinner sig en äckelkänsla varje gång någon apskalle envisas med att exponera sina skabbiga klövar. Nu pratar jag om fötter med naglar långa som Ölandsbron och förhårdnader likt glaciärisen. Sådana fötter gör sig bäst i mörker och instängda i vadarstövlar!

En dag när jag stod i en kö och fördrev tiden med att studera mina medmänniskor fick jag syn på just sådana vidriga fötter. De satt på en dam som såg bra ut för övrigt men de yttersta kroppdelarna ade hon tydligen glömt att ansvara för. Naglarna var tjocka och krokiga och inte blev de bättre av det illrosa nagellacket.. Hälarna såg ut som en vällagrad parmesan och då satte min kräkreflex in rejält kan jag säga. Jag är tålig och står ut med mycket men de där fötterna passerade även min gräns. Jag klarade mig från att spy men hade lust att fakturera innehavaren för mitt lidande.

Mitt problem är att jag INTE kan låta bli att stirra på folks fötter. Jag dras till denna region likt en fluga till koskit. Stirrar, äcklas och blir lite småförbannad om fötterna är ovårdade. Jag måste öva på att låta bli att titta! Ni som nu oroar er för ett möte med mig kan genast sluta med det såvida ni inte har fötter som skulle passa på Bockstensmannen. Jag har inga problem med vanliga svenssonfötter utan menar de som är otvättade, ofilade och oklippta.Så ni som nu passar in på ovanstående beskrivning ilar omgående iväg och tar ett fotbad, Seså iväg med dig. Ni andra kan njuta av en skön söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0