Återträff med OBS-klassen 9 E

ÅTERTRÄFF MED OBS-KLASSEN 9 E Igår hade jag ett magic moment. Vi hade återträff igen och det var lika roligt som det brukar vara.Tänk att vi inte åldrats varken på insidan eller utsidan! Vi har så många minnen vi delar och så mycket som vi minns olika eller inte minns alls. Det började lite artigt vuxet men ju senare det blev desto mer garvade vi och röde ihop saker och ting. Vem var ihop med vem? Gick Mats i vår klass? Fick alla prova H:s elektriska pennvässare? Vem var det som nästan dödade en undulat på lussevakan? Är A och M ett gift par och måste jag ta över efter A? Var det vi som var OBS-klassen och varför fick vissa en femma i teknik? Även om det är decennier sedan vi fanns i varandras vardag så har de alla en plats i mitt hjärta och jag ser fram emot nästa återträff. Den ska tydligen äga rum på landet och med ett tält inblandat? Om jag ska överleva det så är det dags att börja öva så från och med nu tillbringar jag nätterna i en sovsäck med inspelat myggsurr i lurarna. Jag hoppas att de som inte kunde vara med igår kommer och hur ska de kunna motstå när de hör om gårdagen? Min man trodde jag skulle vara hemma runt 22-tiden men icke! Jag var en riktigt partyprinsessa som höll ut till efter midnatt. Men vi bröt upp när jag såg en tomte på flakmoppe och inte längre hade koll på vem Robban är. Avslutningsvis vill jag ändå informera om att tomten på flakmoppe faktiskt fanns! Det intygade trollet jag mötte på hemvägen som var ute och samlade kottar för att göra adventsfint i sin stubbe. Han visste inte heller vem Robban är, så de så! Kram på er alla, vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0