Såpa ❤jag

Det finns de som tycker jag är konstig som älskar att städa och det är säkert lite annorlunda men definitivt en passion jag har. Mirakeltrasor, fönsterputs och så den fantastiska såpan. Det luktar så gott och påminner lite om mandelkubbar. Det kan vara det sistnämnda som gör att jag älskar såpa eftersom mandelkubbar är bland det godaste jag vet. När jag går loss här hemma så börjar det alltid med att jag ställer till så in i helvete. Jag flyttar runt saker, kastar allt skräp på golvet och gör om hemmet till en krigszon. För en utomstående kan det se ut som jag fått en psykos men sanningen är att jag har full koll. När man sen dammsuger och det rasslar i röret är lyckan total. I love it! Min man delar inte min passion och han gör sitt bästa för att slippa undan. Egentligen gör han sig bäst i skymundan när jag städar för vi har lite olika syn på vad det exempelvis betyder att damma. När sen allt är klart så kan jag sitta där med mitt kaffe och njuta av såpadoften och insikten att städningen gav motion. Om man kollar Viktväktarnas aktivitetsapp så ger städning mer points än en timmes promenad. Kanske ska starta städfirma? Då går jag dels 'vältra mig" i såpa samtidigt som jag går ner i vikt. Jag ska då även ha avloppsrensning som service och den som vill kan även få öronen petade. Det tar jag inget extra för. Jag gör det helt enkelt för mitt höga nöjes skull. Min dator är ockuperad för tillfället så av den anledningen blir det inga långa inlägg. Det är så jobbigt att skriva på telefonen när jag ser lika bra som en mullvad. Nu ska jag snorta såpa och göra mig klar för ännu en jobbdag i drömfabriken 👍😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0