Första fyllan

Det här gått 35 år sedan min första fylla. Vilken sabla häxblandning jag hällde i mig och sen spydde jag som en vulkan. Jag och en kompis blandade småskvättar av olika sorters alkohol; Nyköping, renat, Auora och ngn likör. Allt blandades i samma flaska och det drack vi.  Hade nog tur att levern inte tackade för sig och skrumpnade ihop som ett russin. Könsord vad äckligt det var! Minns att det snurrade i skallen och vi hann skratta en kort stund åt ruset innan inälvormq ville ut ur kroppen. Efter den eskapader avstod jag alkohol och höll mig nykter på fester. Än idag får jag ett lätt illamående av minnet och spyan sitter i halsen de gånger jag bara tänker på Nyköping. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0