presenter jag gett bort

Ja ni, man kan tro att jag är döende eftersom det kommer en massa bekännelser här på bloggen. Saken är den att jag för tillfället inte har något liv förutom att jobba, rasta vovve och sova så då får man plocka fram ur huvudarkivet. 
 
När jag var liten var jag påhittig och troligen ganska fattig eftersom presenterna jag gav bort var en aning udda. Jag tänker rabbla upp lite olika gåvor jag gett som barn och är det nu någon som känner igen sig som mottagare så vill jag genast be om ursäkt!
 
- Använda strumpor till närmsta familjemedlemmar (mest syskon)
- En gatsten som jag målade med rött nagellack och limmade guldstjärnor på
- En virkad duk som mottagaren trodde var en båt. Jag höll god min och började sjunga "I en roddbåt till Kina". 
- Ett halsband jag själv hade fått i present
- En orange gris jag hade gjort i träslöjden som var så ful att den nästa eldade upp sig själv. Såg den aldrig mer så jag tror att mottagaren gjorde slut på grisens lidande
- Ett gammalt nagellack som visade sig vara torkat. Fick panik och sa att det var en ny sort som man skulle hälla aceton i så skulle det fungera
- Egengjorda presentkort på diverse sysslor som jag dessvärre aldrig verkställde
- En ljusstake jag gjort i trolldeg som aldrig riktigt torkade och där hålet för ljuset var FÖR stort
 
Ja, det får räcka. Jag tror att det finns mycket mer att tillägga men som avslutning vill jag upplysa om att mina presenter blivit bättre med åren även om jag ibland får lust att skapa något. Ska på 50-årsfest i helgen och funderar starkt på att plocka fram ett får jag stickde i sexan som fröken höll upp och visade för klassen som ett varnande exempel på hur det går om man inte läser stickbeskrivningen. 50-åringen är från Gotland och där vet de nog hur man uppskattar ett vindpinat och lite tuffsigt får!
 
Jag har lite svårt att komma på saker att skriva om men eftersom jag ser att jag har många läsare så kanske ni kan hjälpa mig och skriva en kommentar om önskemål för nästa inlägg. Jag antar utmaningar och lovar att skriva utifrån era förslag. Ha nu en skön kväll, själv ska jag ta mig ett sug ur chokladsåstuben innan jag svidar om till nattsärken. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0