biskvier tröstar

Vi har det lite kämpigt på jobbet just nu med krånglande system. Det innebär att en sådan som jag får lite problem med nerverna stundtals. En bebis som inte är nöjd stoppar man en napp i munnen på. En tonåring som inte är nöjd får extra surf på mobilen. En tantaluring på 50 år ser till att stoppa en biskvi i käften. Det tar inte bort irritationen men tystar missnöjet ett tag. På vårt fikabord har det förutom biskvier även funnits annat gott. Som den sockerknarkare jag är så har jag såklart förträngt att jag är med i Viktväktarna och proppat truten full med socker. Biskvier är himla gott och hjälper mot det mesta, dock inte övervikt.
 
Fortsätter det krångla på jobbet kommer jag se ut som en saccosäck med fötter framåt jul. Frukt i all ära men inte satan hjälper det på samma sätt som kakor och godis. Nix, den som säger det ljuger eller har karaktär. Jag varken ljuger eller har karaktär så jag proppar käften full av kakor och hoppas på ett mirakel att inte bli fet.
 
Ikväll ska jag vara nyttig och bara ta ett sug ur chokladsåstuben. Jag ska inte heller nämna för maken att det skulle vara gott med en kanelbullekladdkaka. Om han sen läser min blogg och bakar en så är ju inte det mitt fel. Amen 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0