Rotsystem i röven

Vad gör ni i dessa mäkliga tider? Jag jobbar på dagarna och enda fram till tre ungefär så har jag som ambition att jag ska ta en timmes promenad efter jobbet. Men den där sista dryga jobbtimmen avtar ambitionen lika hastigt som ett snabbtåg. Jag orkar knappt gå hem! Sen ägnar jag kvällen åt att sitta, antingen i köket, vardagsrummet eller i tv-rummet. Om det inte vore för att jag skiftar mellan dessa sittplatser skulle jag slå rot! Jag försöker röra mig men ärligt talat är den enda motion jag får genom mina restless legs och skakningarna jag gör för att slippa krypet i benen. Jag skäms men så ser det ut. Tv är räddningen för mig som drabbats av latmaskinflammation. Jag som tränade och gick promenader en gång i historien har nog idag en biologisk ålder likt bockstensmannen. Jag ska såklart skärpa mig och ta tag i det här men väntar svar från några potentiella PT:ar jag skrivit till. Tänkte börja lite light så jag hoppas GW är den som svarar först. Nu ska jag ringa maken som är i garaget och be honom komma upp och sträcka mig fjärrkontrollen. Ha en bra kväll hälsar detta föredöme och hälsofreak 😳🤩

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0