Lördag den 17/1

Jaha, då var jag mätt och belåten! Har ätit en fantastiskt god kyckling kryddad med citron och chili/chokladkrydda! Till det tzatsiki och potatisgratäng. Till efterrätt blev det en hederlig bananasplitt så nu står magen i fyra hörn och jag överväger kraftigt om jag ska bege mig till USÖ och be dem magpumpa mig. En sak som ni INTE behöver oro er för att jag ska briljera med en massa mattips och recept på den här sidan. Det kommer inte att hända och ni kommer inte heller att få se foton på fantastiska matkreationer skapade av mig. Jag kan koka ett ägg och berätta för gubben vad jag vill ha för mat och det är ungefär dit min talang sträcker sig. Jag har en syster och en bror som är duktiga på matlagning och dessutom uppskattar mat medan jag helst skulle inta näring i form av ett piller så att snabbt kan återgå till min del av soffan! Gubben är kock från början och utan honom hade mina barn troligen omhändertagits av sociala myndigheter eftersom det inte är okej att endast utfodra barnen med oboy och mackor.

Idag har vi inte gjort så mycket mer än att återigen tvinga ut oss själva på den dagliga promenaden. Den går i raskt tempo och jag är arg hela tiden. Först för att jag fryser och efter en stund för att jag svettas! Jag är aldrig nöjd helt enkelt! Vi tog svängen förbi Ica på hemvägen och handlade en massa tunga saker som ingen av oss egentligen orkade bära hem. Som den gentlekvinna jag är tog jag kassarna och gubben gick bredvid och bar årets första tulpaner! Nääääää, nu ljög jag allt lite. Han bar ena kassen också. Jag törs inte ljuga eftersom jag har lämnat ut adressen till min blogg och riskerar bestraffning.

Ikväll blir det handboll. Jag ska snart börja ladda upp inför matchen och ordna med praktiska detaljer såsom kuddar och täcken i soffhörnet. Erkänn att ni för ett kort ögonblick såg framför er hur jag genomför en gurkburk så graciöst att självaste Wislander hade börjat gråta och Vranjes växt en meter i ren chock! Jag spelar inte handboll, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Däremot älskar jag att titta på sport såvida det är en landskamp. Dock inte tennis som i min värld är ett lika meningslöst påhitt som fästingar.

Nu räcker det för idag! Jag tackar för mig och önskar er alla en underbart skön lördagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0