Tjingeling

Igår tog jag en välbehaglig vila från att blogga eftersom det tar på mina krafter att dagligen vara så underhållande! :) Jag hade helt enkelt inte tid eftersom jag ibland påminns om att jag har ett hem att sköta och så kan det ha ett samband med att jag arbetade till 18.00.....

...Idag har min arbetsdag varit en aning sorglig fast på ett positivt sätt. Ja, det låter helt schizofrent men jag ska förklara: jag arbetar bara två dagar till på min nuvarande arbetsplats och då min chef är bortrest resten av veckan så ville hon vara med och avtacka mig idag. Vi åt tårta, det hölls tal av chefen och jag fick en underbart vacker ljusampel från min favoritbutik Sia samt en bukett tulpaner! Så fint och gulligt av dem och dessutom så fick jag ett par örhängen av min kära kollega B och såklart var vi tvunga att gråta en skvätt när vi kramades. Jag kommer att sakna dem alla men för min del är det dags att gå vidare mot nya äventyr..... Men, det är inte slut på uppvaktning! På fredag bjuder de ut mig på mat också! Oj, vad bra det är för egot att säga upp sig och bli ompysslad ibland!

Jag ska avsluta för ikväll eftersom jag inser att jag måste ta fram strykjärnet för att ha något att ta på mig imorgon och om det tycker jag INTE. Det är så sabla irriterande att det inte kan vara mode med skrynkliga kläder!!! Jag hatar att stryka och i ren irritation över detta förbannade påhitt så försöker jag såklart hitta en genväg som oftast slutar i katastrof. Jag vrider på strykjärnet på högsta väme eftersom jag tror att det ska gå fortare ju varmare det är. Det slutar istället med att jag fram till midnatt försöker skrapa bort en tygklump (det var en blus) en dyl från strykjärnet som bränt fast och aldrig mer kommer att se ut som ett klädesplagg igen. Jag är bra på så mycket men matlagning och klädvård är INTE min starka sidor. Däremot är jag proffs på att köpa kläder!!

Till sist vill jag tacka er som skriver kommentarer på min sida. De värmer och gör det hela mer meningsfullt. Jag börjar känna mig redo att dela med mig av min blogg till resten av världen och det är några som står på kö när adressen blir offentligt. Den som väntar på något gott...... som ni märker så jag fått en överdos av självförtroende! God natt


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka underbara kollegor du har som uppvaktar dig med alla dessa saker.....men det är du värd :-) Imorgon åker jag till Sthlm på party med mitt jobb så du får ha en trevlig kväll med dina kollegor och sköt dig....Kram Yster

2009-01-22 @ 09:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0