Bäck och bölja - vilket påhitt!

Jag har övertalat maken att vi ska ha påslakan i bäck och bölja för det ska ju vara så skönt! Allt som påstås vara skönt fungerar som lockbete när det gäller honom så jag köpte hem ett riktigt snyggt påslakanset i just bäck coh bölja...... det är som att sova i en lovikavante!! Knöligt, varmt och konstigt! Jag fattar inte var och när det är skönt! Jag skulle kunna leverera några ruggiga metaforer om detta påslakan men jag stannar här eftersom man kan bli anmäld på Internet om man är för grov.... det är bara några få jag känner som pallar med grovheter så de ska få mina beskrivningar via e-post istället.

Ikväll har vi varit och spelat minigolf. Jag brukar nöja mig med att bara säga golf för det låter lite lyxigare men sanningen är den att det är minigolf det handlar om och jag kom på ikväll igen att det är något som jag avskyr! Det är bara roligt till bana tre sen ger jag upp och slår iväg bollen helt utan koncentration eller fokusering.... det går f-n inte att anstränga sig efter bana tre. Han som jag delar brevlåda med har en vinnarinstinkt som är skrämmande! Han skulle lätt linda golfklubban ett varv runt halsen på mig när jag småler lite åt hans misstag om det inte vore för att vi inte är ensamma på banan. Jag är inte ensam om att vara skadeglad och får god hjälp med att reta honom av både son och dotter men vi gör det på behörigt avstånd. Säkerhetstänket måste prioriteras när man har en "dålig-förlorar-make" i hushållet. Men vi klarade oss utan skador för han vann överlägset....... men en sak som verkligen retar mig är de s.k minigolfproffsen! De där som kommer med en liten väska fylld med färgglada bollar som kostar runt 100-lappen styck. På väskan ska det helst sitta en liten nalle och så har de en gummigrej på klubban som de tar upp bollen med så de slipper böja sig... jag får eksem på denna larvighet och mina barn vet att de ska slå ihjäl mig om jag någon gång nämner att jag ska satsa på att bli minigolfproffs, Det är lika larvigt som att ha mössor eller vantar eller vad f-n det kallas på klubborna i "vanlig" golf!

Så.....då har jag gjort ett litet avbrott i min bloggsemester och i den bästa av världar så har jag roat någon och retat upp någon annan,.... jag är nöjd och tackar för mig! Snart är det dags att ta med gubben upp i sovrummet.............för att riva ur den sabla bäck och böljaskiten och bädda med normala lakan! God natt

Kommentarer
Postat av: Christin

Ta ingen mer semester! Vad ska jag då lsa under min semester?

2009-07-14 @ 22:17:05
Postat av: Maken

Kommer inte på fråga att jag skulle vara en dålig förlorare och linda klubban runt halsen på folk....som hånar mig om jag "råkar" få mer än fem slag på en bana... och jag vet att jag är URUSEL på att putta.

2009-07-14 @ 22:40:30
Postat av: Draken

Här skulle jag skriva en kommetar till min make om det inte vore för att han just nu trasslat in mig i datorsladden... dåligt förlorare? Nej, inte han inte!!! :)

2009-07-14 @ 22:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0