Besatt!

Hjälp mig någon! Jag har blivit besatt av ett spel i min mobil.... det går ut på att samla ädelstenar och jag får inte nog. Satt ute en stund i solstolen och spelade när det började regna men min besatthet medförde att jag satt kvar tills mobilen var så blöt att jag inte längre såg vad jag höll på med..... är det oroande eller?

Jag ligger även på nätterna och spelar detta djävulsspel. Ska bara.... är min ursäkt och så kör jag ett par nivåer längre än sist. I mitt yrke arbetar jag med olika typer av beroenden varav spel är ett. Jag förstår att man fastnar i eländet så nu har jag fått spelförbud av mig själv och får inte spela förrän tidigast fredag, Hm, kanske skulle googla lite efter något annat roligt spel att fördriva tiden med under tiden jag väntar på att spelförbudet upphävs! :)

Ikväll ska vi på krogen tillsammans med goda vänner och der ser jag fram emot! Det är sjukt länge sedan vi var ute så det ska bli spännande och se hur det livet ser ut nu för tiden.... sist jag var ute fick jag en känsla av att tiden stått still i 10-15 år för jag träffade samma gamla vänner som var ute på den tiden då jag rörde mig världsvant bland discokulor och bardiskar, De jagade fortfarande efter den rätta och hade missat alla vetenskapliga studier att den rätta inte finns på krogen utan snarare på arbetet eller i föreningslivet. Men vad f-n gör man om man är arbetslös och inte har någon hobby? Skit samma, kul ska det bli och tillsammans med de vi ska ut med kan ingenting vara tråkigt! Alltid händer det ngt galet.

Annars är det lugnt i tillvaron för min del. Jag börjar känna att det snart är slut på ledigheten men det gör inget för om 10 veckor har jag semester igen och då flaxar vi iväg till varmare breddgrader och det ska bli skönt. Nu ska jag suga lite ur chokladsåstuben och trösta mig eftersom jag inte får fånga ädelstenar i min mobil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0