Ålandsresa eller?

Jag har sagt på mitt arbete att jag vill åka till Åland och det var flera som nappade och tyckte att det var en bra idé.... men till saken hör att den som kläcker en sådan idé är också den som måste ordna med det hela. Det gör inget om jag måste fixa det hela men det som gör något är om det sabla tv-bolaget är på plats! Tänk om jag skulle filmas och vara med på tv sen. Vilken skam för mina barn! Jag är ju pinsam i deras tycke bara jag visar mig offentligt, typ går till brevlådan eller så! Nej, jag överdriver men i ärlighetens namn vet jag inte hur kul jag skulle tycka att det är att se min mamma på Färjan II.

En annan sak som slår mig med Ålandsresor efter att ha sett eländet på tv är att alla framstår som så desperata och patetiska. Såna är ju inte vi på mitt jobb! Vi är ju balanserade och sofistikerade! Så till den milda grad att drottning Silvia framstår som en skitig uteliggare i jämförelse. Ja, jag vet inte hur vi ska lyckas "klä ner" oss och passa in på en Ålandsfärja.... men det är väl mitt jobb som festfixare att ordna med det med. Det svåra är ju att få ordning på våra verbala uttryck, jag menar att vi har ett sådant vårdat språk så medresenärer troligen kommer att ta oss för diplomater. Ja, som ni ser så funderar jag en del på hur det ska bli på de sju haven för oss i A-laget......

Imorgon är jag ledig för att sonen ska avsluta sin vistelse i grundskolan. Ja, han och jag är nog överens om att det knappt är mer än en vistelse men trots det har han lyckats bra! Ungen har lätt för sig och är charmerande som få så det kommer nog att löna sig för honom när betyget utdelas. Ja, löna sig! Vi har en deal att för varje betyg han höjer så ska vi betala 100 kr och på det senaste utvecklingssamtalet så var det fina lovord vilket ungen direkt omsatte i pengar. Tror att det kan röra sig om en 500-hundring men jag kan betala 1000 kr för en sådan god sak! En annan sak som däremot oroar mig inför morgondagen är att jag kommer att gråta så det skvätter! Bara jag tänker på "Den blomstertid nu kommer" så blir jag tårögd och rörd. Att ungen sen ska ha kostym och att dottern kommer hem på besök gör det hela ännu mer känslosamt! Stackars mig.....
 

Nu är det rensning och städning som gäller här hemma. Det är ett enda kaos på övervåningen och hushållerskan har sagt upp sig så det är bara att göra en insats - ryta i till gubben att han ska ta sitt ansvar och städa!!!

Se hela bilden

Om han läser min blogg ikväll så gör jag nog klokt i att gömma mig en stund.  Jag önskar er alla en trevlig kväll och att ni ska ha det så bra tills vi hörs igen!!


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag saknar dig sjukt mycket Du är ju typ min mentor. Funderar ibland på vad du skulle gett för råd o sådär. Det är fortfarande ett tomrum på jobbet efter dig. Du är så fantastisk så hamnar du på tv kommer hela Sverige avguda dig ju. Hoppas vi ses snart! krama

2009-06-10 @ 00:10:02
URL: http://terra.bloggspace.se
Postat av: Jessica

Kanske skulle ta med Vingåker på Ålandsresan så får du fixat festen för de gamla och de nya får åka med ändå.. för att liksom lära sig ta hand om dig, avguda dig och dyrka marken där du går. Eller bara dela chokladkaka och vindunk :) Hoppas du inte skämde ut sonen alltför mycket idag, men med tanke på att det regnar kanske det gick att dölja en del tårar.. kram

2009-06-10 @ 09:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0