Söndagsångest

Jag lider på söndagar men jag kan inte riktigt förklara hur det kommer sig. Tycker bara att det är en skittråkig dag oavsett om det händer något spännande eller ej. Idag har jag förflyttat mig mellan soffa och kylskåp med ett avbrott då jag begav mig till röstningslokalen och gjorde min plikt. Det var ett intressant val för min del eftersom jag överraskade mig själv och la i en lapp jag inte alls hade tänkt + att jag satte ett kryss på person! Tjoho, vad jag är nöjd med mitt val!!!

En annan sak som inte är lika roligt är ju gårdagens fotbollsmatch mot D-mark. Hur är det möjligt att proffs kan spela så illa? Jag tänker på den missade straffen samt passen som tillsammans avgjorde matchen. Det är ju sjukt sorgligt eftersom jag hade planerat att vi ska åka och kolla på Sverige i VM.... nu får det väl bli VM i stövelkastning i finska Haapamäki eller något sån´t för det ser liksom ut att vara kört för gamla Svedala..... Jag är INGET sportfreak men när det är landskamper så kan jag plötsligt allt om off-side, inlägg och straffsparkar! Otroligt vilken kapacitet jag har när jag vill. Jag säger som Lotta på Bråkmakargatan " Jag kan allt, det bara är så" .

Imorgon är det arbetsdag och jag vet inte varför min magkänsla säger att det kommer att bli en jobbig dag. Kan det vara för att det snart är semester kanske. Jag gillar inte att ha så tidig semester som det blir i år men samtidigt längtar jag efter att få vara ledig. Det är dubbelt med andra ord samt en kraftig ambivalens över vad vi ska hitta på. Ena sekunden planerar vi en utlandsresa för att i nästa sekund tänka att det räcker med att ligga på baksidan och lyxa till det med en duschflaska om det blir för varmt........... eller så kan man ju samla regnvatten i den.

Jag har ett annat "problem" också. Jag har liksom lovat att ordna en fest för mina gamla arbetskamrater och det är duktiga på att påminna mig om det. Kanske kan hitta på något till jul eller så. I så fall får jag börja med att ge en resumé över vem jag är och varför jag bjuder hem dem till mig.... de lär ju ha glömt bort mig vid det laget men julen är överraskningarnas tid så det får nog bli en julfest ändå. Bättre sent än aldrig är ett underskattat uttryck!

Nu ska jag sova och vässa klorna inför morgondagens arbetsuppgifter. På kvällen ska sonen på avslutningsmiddag i skolan och han ska ha kostym. Jag är redan tårögd bara av att tänka på hur fin han kommer att bli. Fy f-n vad blödig jag blivit! Måste gå ner och käka plåster! Tjingeling och god natt.
Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: C

Vi kan alltid komma och våldsgästa med en korg festligheter. Då får du svårt att slingra dig ur...

2009-06-08 @ 09:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0