40-årsfest och redan hemma

Ja, vad ska man säga.... åldern tar ut sin rätt helt enkelt! Kände mig som Askungen när klockan slog tolv och det blev bråttom hem. Jag tog förvisso med mig prinsen hem men å andra sidan är det ju 2009 och så kan det ju det faktum att vi redan är gifta ha betydelse i sammanhanget. Hur som helst så var det en trevlig fest men det blev jobbigt eftersom de flesta som satt vid vårt bord är från Gotland och det medförde att jag längtar tillbaka dit! JAG VILL ÅKA NU!!! Det lustiga är att det återigen slog mig hur liten världen är! När vi var på Gotland för många år sedan så bodde vi hos vår väns föräldrar i deras hus. De har senare sålt detta hus och idag berättar de att de som köpte huset öppnade ett behandlingshem för kvinnor..... med dem har jag haft en del kontakt via mitt yrke men inte tidigare förstått att jag faktiskt har bott i huset och suttit i den trädgård som vi pratat om under vår samtalskontakt! Märkligt sammanträffande! Det låter säkert krångligt och inte ett dugg spännande men det skiter jag i för jag har druckit vin och är nostalgisk! By the way- fy vad äckligt det är med vin!!!



Annars har dagen idag innehållit en fotbollsmatch ute i solen. Det var min systerson som spelade och jag måste säga att det är en av de coolaste barn jag känner. När han är inne på plan springer han som en Duracellkanin och han är duktig och på som få! Men när jag han byter och behöver vila så ser man bara ett par fötter rätt upp i det blå för då har han fått för sig att han ska stå på huvudet en stund. Det har han gjort i olika sammanhang sedan han föddes, ex i luciatåg, flygplan etc. Han kan liksom inte låta bli!

Jag har idag pratat med min dotter i telefon vilket inte är så ovanligt men jag inser att jag längtar efter henne sjukt mycket. Det är tomt utan henne här hemma men det är å andra sidan bara att vänja sig eftersom hon har det bra där hon bor och hon tänker inte flytta hem igen. Hon är söt som en docka, har världens skönaste humor och är ett underverk! Jag saknar henne men vi ska åka och hälsa på nästa helg och då ska jag ha med en elpistol så att hon blir bedövad en stund så att jag får krama henne hur mycket jag vill! Låter det kanske lite för våldsamt?

Jag har ju en son är hemma som är en av de viktigaste personerna i mitt liv! Jag måste bara sluta att vara en sån hönsmamma och låta honom få vara 16 år. Det är så svårt att inte kalla honom för alla söta smeknamn han haft sedan han var barn. Igår var vi på restaurang och åt tillsammans och jag fascineras över att jag är mamma till denna kloka och härliga unge! Som Idol-Kirsti skulle ha sagt: Hallelulja-moment att få vara mamma till dessa underbara barn som förgyller min tillvaro. Hm, har jag sagt att jag har druckit vin? Ett halvt glas av denna snuskigt vidriga dryck får mig alltså att bli så patetiskt nostalgisk som bara en hönsmamma kan bli! Nej ni kära läsare (om jag har några?) jag tar och hoppar i säng nu så att ordningen är återställd till imorgon. Ryktet säger att vi ska spela badminton men har jag tur så ramlar jag ur sängen inatt och stukar lillfingret eller så. SOV GOTT


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hönskärring med tanke på ålder,men du har rätt okej ungar iallafall ;)

2009-03-24 @ 17:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0