Chokladdoppade morötter suger...

Jag måste minska mitt intag av kalorier! Det är dagens sanning och inget jag orkar förneka längre. Har man ett arbete som mitt där det mest handlar om att sitta vid en dator och telefon så förbränner man inte så många kalorier men däremot så ryker det en och annan hjärncell.... dessvärre visar sig det INTE på vågen!

Jag har i alla fall bestämt mig för att nu börja ett sundare liv. Det är ett jättelätt beslut att ta efter att man precis tryckt i sig en kexchoklad på tvären och utöver det petat in massor av smågodis i varenda kroppsöppning. Lugn, jag ljuger om det sistnämnda men det känns så eftersom jag är så mätt att jag inte törs rapa ens utan att det kommer ut godis värt ca 10 spänn! En annan sak som slår mig är att denna sockerkick jag just upplever påverkar min förmåga att skriva. Meningen efter den här ska jag inte rätt och då ska ni få se hur sabla tokigt det blir!!! Är ni beredda? Då kör vi!! Jag aar som sagt nesötnt ,ig flr att iten ära fodis och det ska jag jålla. Hörrni, jag fortsätter att rätta eländet för annars fattar ni ingenting och det är ju bortkastad tid.

Jag ska alltså börja mitt nyttiga liv och kommer framöver bara äta grönsaker och frukt. Det ser jag verkligen fram emot och för att det hela ska bli ännu roligare så hoppas jag på lite nysnö också!! Kan man kanske chokladdoppa dessa oranga rötter innan man äter dem? Hur många points är det i en chokladdoppad morot? Vi säger att det är 6 points.... om jag då skippar moroten och bara äter chokladen så blir det kanske 4 points! JAG HAR KOMMIT PÅ DET! Eftersom jag INTE äter morötter och frukt till allt godis jag har där nere så blir det ju färre points än vad det annars skulle ha blivit. Glöm det där jag skrev om tappade hjärnceller! Jag är ju smartare än ett geni och ska genast avsluta denna blogg för ikväll och starta min egen bantningssida på Internet. Här ska tjänas pengar på alla godisråttor som vill komma i baddräkten till sommaren utan att sluta äta godis - ni ska skippa moroten eftersom det är den som är boven i dramat!

 Två av mina hatobjekt i samma bild - SNÖ & MORÖTTER!!

Ha en underbar helg, det ska jag ha! GOD NATT och akta er för grönsakerna!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Boka in en tid med oss på torsdagens tjockis i stället.. de har viktminskningsgaranti. Vad säger du om det??

2009-03-21 @ 08:11:04
Postat av: Draken

Jag borde det Jessica men torsdagar är ju den kväll då jag ägnar mig åt ekologisk sparrisodling..... nej, beslutet måste mogna först!

2009-03-21 @ 11:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0