På väg hem från Hades

Jag har varit med om en resa jag inte ens önskar min värsta fiende och det skrämmer mig att man kan bli så hjälpös och sjuk! Jag har i en veckas tid varit hemma och skiftat mellan att ligga på soffan och i sängen ständigt ackompanjerad av bubblande/rasslande ljud från mina lungor. Fy f-n vad jag hatar att vara sjuk men inte ens fullmatad med värktabletter har jag orkat gjort något vettigt!

Det som dock har varit en aning coolt är de sjuka drömmar jag haft! Att en mänsklig hjärna kan skapa så sjuka historier är galet! Jag har bland annat drömt om att jag kom till helvetet och där fick jag ett hus som jag skulle bo i. Det var jättefint med undantag för trädgården: där kryllade det av 30 cm lång bajskorvar som grävde gångar i jorden och spred en odör som INTE luktade hallon! Jag frågade min guide vad jag skulle ta mig till med dessa skitkorvar och han sa bara att det dels var en del av straffet, dels att det också fanns en tång man kunde fånga dem med.... jippi, det finns en tång att fånga korvar med!!!!! En annan dröm jag haft är att jag helt kallt går runt och slår ihjäl folk. Det var helt sjukt hur jag bara klappade järnrör i huvudet på folk så de stendog.... jag vaknade inte ens svettig utan gick bara upp och tog en ny laddning tabletter för att få ner febern. Jag har även drömt att jag ska skapa ägg av allt jag har omkring mig. Låter vettigt va? Inte alls! Det har inte varit lätt att knåda ihop stolar, bilar, grannar etc till äggformationer.


Vi lämnar det nu så ingen av er får för sig att säga upp bekantskapen med mig. Idag är första dagen jag orkat göra mig iordning. Jag fönade håret och sminkade mig för att låta mig vallas i en affär av maken för första gången på en vecka och innan vi kom dit var jag förväntansfull som ett barn på julafton! Det hann gå fem minuter sen var jag genomsvettig och ville bara hem! Affärer är mitt största nöje men det var bara en plåga att gå där och nu börjar jag känna som barnen gjorde när de var små och sjuka: JAG KOMMER ALDRIG BLI FRISK!!!

Igår fick jag blommor med bud från mina arbetskamrater och blev så rörd att jag grät en skvätt och idag fick jag ett omtänksamt telefonsamtal från en kär kollega som också betyder mycket för mig! Det finns de som bryr sig om mig och det gör mig så glad och lycklig!!!! Jag längtar till mitt arbete och hoppas kunna vara tillbaka på måndag. Om det nu är så som jag befarar att denna lunginflammation kommer att bli kronisk så har jag hittat ett nytt yrke som jag kan utöva från soffan: Fröken repris - till mig kan ni ringa om ni missat ett avsnitt i någon dokusåpa så får ni veta vad ni missat. Jag tror att jag sett allt denna vecka och vet precis hur Brooke känner sig när Ridge blir arg, eller hur Bella och Mimi försöker reda ut vad som egentligen hände Shawn..... ja, det är bara att ringa om ni undrar något inom såpavärlden! Nu är batteriet slut. God natt

Kommentarer
Postat av: Annelie

Krya På dej



2009-03-13 @ 22:00:30
URL: http://anneliej.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej hej

Ja hon är bra men många bra som du säger

Ska du jag har ju oxå tänkt den tanken ,,Kanske ska vi slå ihop oss du vet ju att jag kan sjunga hahahahaha

ha det så bra

2009-03-14 @ 18:43:47
URL: http://anneliej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0