Sälja allt och flytta till sol och värme

Ja, beslutet är fattat! Jag drar ifrån Antarktis och alla coola "pingviner" och sticker till varmare breddgrader. Jag tänker sälja allt jag äger och har för att sedan leva gott under solen! Det ska bli så skönt och jag ser verkligen fram emot det. När barnen var små läste jag ofta en saga för dem om Pablo, pingvinen som alltid frös och det är ungefär så jag känner mig här hemma i vinterland. Klart att jag kommer att sakna alla men det finns ju möjlighet för er att hälsa på mig när saknaden blir för stor! Det jag oroar mig mest för är språket.... jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förstå vad de säger men jag lär mig väl med tiden. Kanske finns det lexikon att köpa?

Vart ska jag nu ta vägen? Ja, att sälja allt hjälper inte långt eftersom det är kristider i Sverige och folk saknar pengar men jag räknar med att få in de pengar jag behöver för att ta mig till Karlstad i alla fall. Där skiner alltid solen och det är alltså dit jag ska flytta! Hade från början tänkt mig Thailand eller något annat exotiskt men inte f-n kan jag flytta så långt bort. Då blir det ju galet långt ifrån min dotter som jag redan nu saknar så att håret blir grått! Nej, Karlstad får det bli och resten av familjen tvingas följa med vare sig de vill eller ej! MOT SOLEN!

En annan cool sak som hänt idag var att jag träffade min systers lilla son som skulle skalla mig blodig om han visste att jag kallade honom liten. Han är strax under ett decenium men har så sköna kommentarer att man bara häpnar! Vi började prata om hur han bör bete sig om det kommer fram en främmande människa och vill att han ska följa med och jag kan säga att den personen kommer inse sitt misstag omgående för coolingen redogjorde snabbt för sin strategi och den innehöll både våld och hårda ord. Efter en stunds samtal tycker han att det räcker att prata med sin korkade moster som fattar trögt så då tittar han på mig med sina vackra ögon och frågar: Har du fukt i hjärnan? Jag har alltid fått höra att jag har talets gåva men i jämförelse med honom skulle jag lätt kunna gå i kloster utan att passera gå! Kommer också ihåg i julas när han av okänd anledning körde upp sin fot i ansiktet på sin kusin och sa: Lukta på min vrede! Eller ytterligare ett exempel: han blev störd eftersom alla sprang förbi tv:n hela tiden och till slut fick han nog när jag råkade gå förbi och Mr Nice Guy utbrister: Åh, du är så fet att jag missar två program när du går förbi tv:n. Den killen kommer att lyckas här i livet på ett eller annat sätt, det är jag säker på! Hans äldre bror är också skön men på ett mer sofistikerat sätt!

Nu är det snart läggdags och det ska bli så skönt! Jag ska zzzznarka högt och ljudligt så att det blir ytterligare ett spår på CD:n. Sov gott!

 
Ful gubbe = död gubbe efter mötet med coolingen


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh. Nostalgi! Jag hade den boken som barn. Bäst!

Den killen påminner om en herre nära mig. "Snart5" men en tonåring inside just nu. Han är också en ordens man...

2009-03-05 @ 16:33:24
URL: http://blogg.passagen.se/laisa75

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0