Solbränna lite här och där

Ingen har väl missat att solen lyser som en smällfet äggula där uppe i det blå! Eftersom det inte sker så ofta när jag är ledig så tänkte jag passa på att sola/steka mig under dagen och som vanlig i min fantasi så resulterar några timmar i solen i en gyllebrun färg framåt kvällen. INTE DÅ! Det är inte ens kväll och jag ser redan nu att jag ser ut som en j-vla tomat med missfärgningar här och där. Varför då? Jo, därför att jag somnar i solen och alltså inte har kontroll på hur jag placerar mina kroppsdelar. En arm över ena ansiktshalvan och ett ben i en missfosterställning medför att solen INTE hittar fram överallt, men där den hittade har den lämnat en vacker grisskär ton. Nöff, nöff.

När jag vaknade där i solen så upptäckte jag att alla i min familj var borta men att alla i grannfamiljen satt där ute och tittade på mig när jag välte ur solsängen och dreglande försökte då ordning på alla kroppsdelar. Jag skyndade mig in där gubben stod med ett flin och frågade om jag sovit gott. Jag har inte sovit, ljög jag samtidigt som jag insåg att hans
flin bara kunde betyda en sak: JAG HADE ÅTERIGEN SNARKAT! Fy fan för solsken!

Nu är det snart dags att ladda inför finalen i Robinson. Min favorit var Erik men eftersom han är ute så hejar jag på Ellinor!!! NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag ljuger! Jarmo ska såklart vinna! Nästa år ska jag vara med i Robinson. Jag tror att jag är gjord för en tuff tillvaro på den öde ö. Jag har en järnvilja, är kreativ och fullständigt orädd! Ingen skulle klara av att slå mig i de olika tävlingarna och jag skulle lätt kunna svänga ihop en trerätters av några plamblad en myra och lite vatten! Alla ni som läser det här och känner mig vet att det stämmer, eller hur? Jag skulle kunna satsa vad som helst på att ni nu tänker att "hon har inte bara bränt sig i solen, hon har fått solsting också" ... eller hur? Jag skulle ALDRIG utsätta mig för en sådan ö eller ett sådant program! Jag är för bekväm och jag hatar allt vad insekter heter. Nej, jag håller med er! Top Model är nog mer min grej. Och allra helst nu när jag fått så fin gyllenbrun färg!

Kram på er alla kära läsare och vänner


Kommentarer
Postat av: Annelie

Nu finns det bilder på hundarna hihihihi

Bra att du påminner mej att blogga

Kram kram

2009-06-01 @ 22:39:10
URL: http://anneliej.blogg.se/
Postat av: C

Mer blogg, mer blogg

2009-06-04 @ 16:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0