Nr 2 - min första kärlek

Oj, det här är egentligen inte så svårt för jag vet exakt vem som verkligen var min första och kanske största kärlek.... det svåra är att inse att jag varit kär typ 8000 gånger! Jag blir så oerhört lätt kär. Å andra sidan går det lika fort över så det har aldrig ställt till några större bekymmer och det har aldrig medfört att jag skrivit ut skilsmässopapper =)

Min första kärleks namn började på G. Han var så sjukt snygg och jag var tolv eller tretton. Vi träffades på en camping och jag minns hur jag blev kär vid första ögonkastet. Han hade de finaste bruna ögon jag någonsin sett och hans hår var lite lockigt. Jag tänker inte ta reda på hur det egentligen var men i mitt minne var han lika kär i mig och så ska jag för alltid minnas att det var! Vi hängde ihop så fort vi fick chansen och vid ett tillfälle sov jag över hos honom i husvagnen tillsammans med min bror. ALLTID skulle man släpa med sig något syskon men det var väl okej förutom en sak. Brorsan somnade med årets största tuggummi i käften och när vi vaknade på morgonen så satt kudden fast på hans huvud. Han hade givetvis tappat tuggummit under natten som sedan kletat fast honom med kudden. Tro inte att vi andra klarade oss, nej då! Detta jävla Hubbabubba var stort som en sackosäck så det räckte minsann till att ställa till frisyren på både mig och G. Not very nice!

Skit samma... G var min första stora kärlek och därför har han för alltid en speciell plats i mitt hjärta. Inte på ett sådant sätt att jag drömmer om oss igen utan mer minns honom och den tiden med nostalgi och hur härligt det var att vara riktigt ung med livet framför sig. Det är inte många som kvalificerar in i facket "dig-glömmer-jag-aldrig" men där finns kanske en handfull män som betytt mycket och som jag aldrig kan glömma. Idag har jag jordens bästa make och honom vill jag leva och dö tillsammans med men jag blir fortfarande kär. För ett par dagar sedan fick jag för mig att jag var djup förälskad i Ernst Kirschstången men det gick över när jag insåg att det är mest hans julkänsla jag är tokig i.

Så, G var först och K den sista men däremellan har vi killar med följande initialer: P, M, C, J, V, M, K, J, H, J, P, H, A, K, R, K, G, M, D etc. Det sägs att man kan vara kär i kärleken och det är nog så det är för min del. Jag är en obotlig romantiker som drömmer om att K ska överraska genom att komma och hämta mig på en vit häst och det är lika troligt som att jag kommer att träffa snömannen i Egypten nu i januari. Jag har babblat klart för ikväll och återkommer imorgon med nr 3 på listan.... Over and out!

Draken är snart inte vaken! GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0