God morgon alla monsterdiggare

Vilket väder! Solen skiner så jag måste sätta på mig solglasögon inomhus................ för att slippa se dessa skitiga fönster som solen plötsligt avslöjade. Ser också att det är en del damm här och där men det kan jag mentalt vända till något positivt, typ; det skyddar mot golvdrag så här på hösten. Vad sägs om den?

Idag ska jag och K gå en promenad ut mot hamnen. Oj, vad det lät fint! I själva verket är det ett ganska sunkigt ställe längs en åkant. Men det blir bättre ju längre bort man kommer som tur är. Vi ska börja vårt "nya" liv har vi tänkt oss och för att förändringen ska bli varaktig börjar vi med små saker såsom att byta soffa med varandra, äta skinka istället för ost på mackan etc. Ja, ni förstår principen. Det är dags att ta tag i vissa saker och vi är överens om att rätt tid för det är NU!

Jag har i hela mitt liv haft en vass tunga och törs påstå att ironi är något jag gärna ägnar mig åt. Inte så att jag använder detta mot allt och alla men jag gör det med gläjde när någon förtjänar det och i såna lägen kan jag till och med njuta av att få platta till honom/henne. Igår hamnade jag i en situation med en kille i kassan på Willys där jag hade kunnat säga några väl valda ord men vet ni vad; jag avstod! Det var apsvårt att inte säga det jag tänkte och i bilen hem led jag något fruktansvärt och var på vippen att vända tillbaka bara för att få uttrycka mina dräpande kommentarer. Men vi vände inte och jag är en stolt människa idag! Jag krossade inte detta skithuvud och det ska han vara glad för! Återigen kom min lavendel till nytta och natten har varit lugn!
Se hela bilden







Det här med att blogga är en skön företeelse egentligen. Jag vet att jag har några läsare och jag vet att jag har några som smygläser (såna som aldrig skulle skriva en kommentar eller erkänna att de läser min blogg) och det är helt okej oavsett vilken typ av läsare man är. Alla är välkomna! Men kommentarer ger givetvis energi och är roliga så de tas tacksamt emot. Men anledningen till att jag skriver är att jag har ett rörigt huvud. Jag har alltid en massa tankar snurrande i skallen och de handlar om allt mellan himmel och jord. Bloggen är som en soptipp för mig och det är här jag dumpar allt jag tänker och inte orkar bära. Jag är en sådan där tok som också skrattar åt mina egna skämt så ibland läser jag mina gamla inlägg och skrattar högt för mig själv.

Nu ska jag göra mig iordning för promenad i solen och framåt kvällen ska jag sitta på läktaren och heja på min målvaktande son som gör framsteg och får lovord från andra lag och tränare. Hans kämpande i målet börjar ge utdelning och det är jag stolt över! Tjoho vilken söndag det kommer att bli hoppas Draken.

Se hela bilden


Kommentarer
Postat av: ingensomvet

tv-soffan konkurrerar ut promenaden ;-)

2010-10-03 @ 11:40:58
Postat av: Mona

Hallå! Saknar er... vi måste ses snart! Kram

2010-10-03 @ 12:08:09
Postat av: Anonym

har ju redan gjort mig till känna, jag menar som läsare av din blogg när andan faller på! i idag föll den på! avis på promenad till vår eminenta (stavas det så?) hamn i Örebro eftersom jag själv promenerar med damsugaren inomhus, (en av orsakerna till att surfa på internet prioriteras). Kikar in igen, å ibland kommer jag lämna en liten kommentar....

Ha det! /Hanna R A

2010-10-03 @ 12:08:35
Postat av: Draken

Mona: Vi saknar er också! Vi tänkte komma förbi snart och se nya huset!



Ingensomvet: haha, jag vet vem du är och du är snygg!



Hanna: Du är så välkommen närhelst du har lust att läsa och kommentera. =)

2010-10-03 @ 13:28:20
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar :) Tycker också att din blogg är rolig och underhållande. Är dålig på att kommentera fast jag blir jätte glad när andra kommenterar min. Måste skärpa mig. Antar att du fick bita hårt i tungan för att inte komma med någon dräpande kommentar till killen på Willys men du kunde ha skrivit på bloggen vad du tänkte och vad han gjorde ;)

2010-10-03 @ 14:26:07
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: laisa

Åååh Heeeej igen!

Soptipp var ett bra ord för det. Känner precis som du, och som du så garvar jag åt mig själv. Underbart!

sköt om dig så mycket du bara orkar.

KRAM

2010-10-03 @ 15:57:32
URL: http://laisasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0