nostalgi och ilska = vecka 43

Idag är det lördag och det är en av veckans bästa dagar tycker jag! Då får jag sova länge på morgonen och jag skulle lätt kunna sova hela dagen om det inte vore slöseri med ledig tid! Jag har haft en intensiv vecka på jobbet men jag älskar när det går undan och händer saker. Jag skulle inte stå ut med att inte ha ett arbete att gå till! Jag har även på det privata planet haft en intensiv vecka med mycket som ska fixas och personer som ska läxas upp! Sablar vad arg jag kan bli när folk ljuger eller är orättvisa. Det är inte okej att bete sig hur som helst så det så! Men som vi alla fått lära oss så finns det ett bra sätt att ställa allt tillrätta igen och det är att BE OM URSÄKT! Ska bli spännande att höra om det sker framöver.........Se hela bilden








Jag ska inte skriva så mycket idag för jag har fullt upp med att måla och slå in julklappar. Det är så sjukt roligt att ha ett litet barnbarn att handla till och varken jag eller K kan låta bli att skämma bort det lilla trollet. Det är nästan lika kul att handla till sina egna barn men det är inte lika enkelt. Jag kom i alla fall på en riktigt bra julklapp till dottern igår och den är nu beställd. Hon har dock en förmåga att själv köpa sakerna som hon önskat sig. Sabla unge! K säger att jag är likadan. Att jag visar saker jag önskar mig av honom och en kvart senare har jag själv köpt det. Jaha, han får väl vara snabbare då helt enkelt!

Idag var jag i en second handbutik och det är som att resa bakåt i tiden. Tänk vad mycket minnen det väcker när man hittar saker man känner igen från mormor och morfars hem eller från det glada 70-talet då jag växte upp. Det var en lycklig nostalgitripp ända tills jag sprang på skoltidens hatobjekt: EN KNYPPELBRÄDA. Jag glömmer aldrig hur vi på syslöjden skulle knyppla och hur jag inte fattade ett jävla dugg av hur man skulle göra. Jag begrep mig inte på hur alla dessa sysnålar skulle flyttas hit och dit för att bilda en spets. Jag minns också hur vi skulle sticka ett får och det gjorde även jag men fröken visade det för alla som ett dåligt exempel och det hade hon förstås rätt i. Det satans fåret hade bara två ben och dessutom hade den fått en knorr där bak. En fårgris (se nedan) helt enkelt. Alltså slutade mitt besök i butiken med att jag köpte denna knyppelbärda för att nu ta revansch! Alla jag känner ska få en vacker spets av mig i julklapp och om jag hinner ska jag även väva en duk som den kan sys fast på. NOT!! Oroa er inte, det kommer inte att hända att jag knypplar igen.  

 

Vi ses! Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Christin

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

2010-11-01 @ 23:44:11
Postat av: Draken

Bra där C att du vet hur man ska bete sig men det är inte du som gjort fel..... =)

2010-11-02 @ 21:19:36
Postat av: Christin

Jo då, fel har jag gjort många. Kanske inte det du menade i just det här inlägget, men jag har mycket att be om ursäkt för och jag har säkert snott ngn macka eller klämt en sträng ur din tub ngn gång.

2010-11-08 @ 19:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0