Nyklippt och trött som f-n

Jag har varit och klippt mig hos världens bästa frisör och hon heter Emelie! Jag blir alltid så nöjd och det är alltid så trevligt att vara hos henne. Det bästa är när hon tvättar håret och samtidigt masserar så där skönt som bara frisörer kan. Jag blundade och hann med tre snarkningar innan det var klart. SÅ NICE!! Jag är sabla snygg  i håret men det kanske jag inte säger imorgon när jag själv ska göra iordning det.

Jag är väldigt trött idag men skulle vilja skriva om så många olika saker som jag kommer på men jag orkar inte så därför komprimerar jag allt till detta: 


När jag fyller 100 år ska jag börja röka igen och det kommer att bli så gott! Då är det bara att puffa på utan att behöva oroa sig för kommande KOL eller andra åkommor. Troligen kan jag även i mitt nästkommande liv få fortsätta med denna last eftersom jag starkt misstänker att jag ska en trappa ner den dagen det är dags att dra ner ridån och där finns det säkert både rökrum och en liten paraplydrink om man är sugen.
Se hela bilden








Igår hittade jag en rynka under mitt högra öga som är lika djup som Grand Canyon! Hur är det möjligt? Jag använder ju rynkkräm.....hm, inser att det kanske är just därför. Det kanske är smartare att använda babyolja? Hur som helst så är denna rynka det enda jag ser för tillfället och det stör mig. Jag har alltid tyckt att det är vackert med rynkor och att det syns att man lever men nu ångrar jag mig och tar tillbaka allt jag sagt! Snälla någon, skicka hit en tunna Botox eller vad som helst som snabbt tar bort detta krondike jag plötsligt har i trynet!

Idag var vi och vaccinerade oss.... sjuka familjen på turné kan jag berättta. Sköterskan skrattade och tyckte att vi var så roliga men jag undrar vad hon egentligen sa till sina kollegor när vi hade gått. K har lagt sig till med en ny vana, han svär i varannan mening när han träffar människor han inte känner och han drar skämt som får Johan Glans att blekna (han är redan blek, eller hur?). I alla fall så är vår sjuka humor inte alltid så rumsren kan jag intyga. K svor alltså som en tok och varken han eller jag förstår vad det beror på såvida han inte är besatt. Sonen har världens skönaste humor och jag skrattar ihjäl mig åt hans skämt och härliga sätt men idag blev vi tre i samma rum lite för mycket. Sköterskan trodde nog att det kanske ändå skulle gå ganska bra för oss tre på vår kommande resa trots att vi är så galna. Alla fick rätt spruta och ingen avlivades  =)

Efter sprutan bar det av till ett av stans konditorier där jag och de två männen i mitt liv åt det godaste som skapats på denna jord: Chillevip. Den är gjord av maräng, mocka och grädde. Den är så smarrig och en favorit här hemma. När jag var "ung" jobbade min kompis pappa på ett kondis och det var inte sällan han tog med osålda tårtor och bakelser hem och sen ringde de mig och jag gick dit och slafsade i mig allt! Tro mig när jag säger att jag lätt kunde trycka i mig en hel tårta själv bara den innehöll maräng och mockakräm. Jag åt sällan mat på den tiden men kakor och tårtor hävde jag i mig som om min sista stund på jorden var kommen.

Det här är ytterligare ett virrigt och sammanhängande inlägg från mig men det får ni ta. Jag är trött och nu är klockan över 22 så då får man sova. Imorgon ska vi åka och hälsa på vår kära dotter med familj. Det ska bli så roligt att träffa dem igen och få kramas och gosa med lilla Isak som är ett av jordens underverk!

God natt önskar Draken

Kommentarer
Postat av: Minna

Stort Grattis!

Du har en Award att hämta hos mig.

2010-10-26 @ 21:22:52
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0