Fångad av en stormvind

Jag sitter vid datorn i sonens rum för att blogga och det är så skönt eftersom han har fläkten på i full speed! Jag älskar kyla och tror att jag på riktigt har kommit in i klimakteriet även om det tycks vara 20 år för tidigt. På jobbet har jag gärna fönstret öppet samtidigt som fläkten är på för fullt. Skönt och definitivt myggfritt!

Ett annat symtom på att jag kanske börjar bli gammal är mina sexiga ben. NOT! Jag har drabbats av restless legs och fönstertittarsjukan. Charmigt och sexigt värre må jag säga. Vilken jävla kombination rent ut sagt. Den ena medför svårigheter att sitta still och den andra orskar värk vid rörelse. Skjut mig!!!!!  =)

Annars så är det här en dag som helst kan passera utan att komma åter. Vaknade sur som en citron imorse och inte har dagen fortsatt så mycket bättre. Allt har provocerat mig idag och inte hjälpte det att stjälpa i sig en dl handsprit på jobbtoaletten heller..... NEJ FÖR GUDS SKULL, DET VAR ETT SKÄMT! Men hur som helst så har jag varit sur hela dagen och som grand finale lyckades jag till och med bli osams med mig själv för en stund sedan. Hade lovat mig själv att vara kreativ när jag kom hem från jobbet men istället så hittade jag mig själv på soffan och då blev jag galen! Jag är en sabla apa! Låter detta inlägg lagom schizofrent tycker ni eller ska jag fortsätta att berätta om min fantastiska dag?

Nu ska jag lämna Sibirien och ta en tripp till kvarterets butik. Där kan vad som helst hända med tanke på mitt humör och alla tokar som handlar där. Sist blev jag överkörd av en tant med rollator som var tungen att komma före mig till ostdisken... det fanns ca 200 ostar i hyllan men helt uppenbart var det att den lilla människan trodde att jag skulle sno åt mig alla. Jag ser väl ut som en sork eller något liknande kan jag tro. Tanten fick sin ost men nere vid kyldisken brottade jag ner henne bland lösviktsräkorna och skrev rea på skylten. Vi klimakterietanter ska undvika varandra vissa dagar! Idag är en sådan dag men jag är på hugget och ser fram emot eventuell strid med likasinnade.

Tjingeling! Imorgon är en annan dag tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0