Flytt utomlands

Idag har vi tagit bort blommorna och gjort iordning inför höst/vinter på uteplatsen. Jag var så duktig tills jag lyfte på en kruka och det välde fram spindlar och tvestjärtar in absurdum! Jag blir galen på dessa äckeldjur som inte har något på min altan att göra. Som alltid när dessa djur gör intrång i mitt liv drömmer jag mig bort till en plats på jorden där det INTE finns några miniatyrmonster och där jag kan leva i lycklig harmoni...... inte f-n vet jag vart jag ska ta vägen för där det inte finns spindlar finns det väl inte heller några affärer så då blir jag ju oharmonisk i alla fall.

Annars har dagen idag mest bestått av snarkning på soffan för min del. Jag är vanisinnigt trött och begriper inte hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är legitimt att lägga sig för natten. Funderar på att lägga mig i badkaret med massor av bubblor och tända ljus men vem ska fixa iordning det åt en lat stackars kvinna? Jag orkar bara inte göra det själv och K håller på att skruva med motorcykeln och skulle troligen slå skiftnyckeln i huvudet på mig om jag bad honom serva mig. Kanske vågar fråga i alla fall???

Jag pratade med min älskade dotter förut som berättade att hon och B är sjuka i förkylning med halsont. Lilla Isak är frisk och satt i sin babysitter och tittade på tv. Han älskar Astrid Lindgrens filmer och man kan riktigt se att han njuter av att titta på tv. Ställer man sig för blir han arg och "berättar" för en vilken jubelåsna man är. Han har även lärt sig att vända på sig hit och dit och sätter sig även upprätt i bilstol och i babysitter. Ska en stackars mormor behöva höra detta och ha över tjugo mil att åka för att få se alla framsteg? Jag saknar dem så det gör ont och inte blir det bätttre av att jag pratar med det lilla underverket i telefon och hör hans skratt och "prat". Jaja, det är bara att sätta sig i bilen och åka norrut för att få sin dos av barn och barnbarn..... ett av underverken har vi ju kvar hemma och det är jag glad för. R förgyller vår dag med sina skämt och sin sköna humor. Han är så lik sin mamma!!!  =)

Nej, nu har jag suttit upp alldeles för länge så nu är det dags för andra akten av Draken snarkar. Sov gott! Innan jag somnar kan jag berätta att jag igår morse vaknade av att jag höll på att kvävas. Jag drömde att jag åt ett äpple och satte i halsen. Hade verkligen andnöd när jag vaknade men såg då min prins bredvbid mig med uppspärrade ögon som stirrade på mig. Han sa: Vad f-n håller du på med? Vet du vad klockan är? Det är INTE lätt att vara Snövit i det här huset..... jag hostade i en kvart men sen gav det sig. Frågan kvarstår dock; vad var det jag egentligen satte i halsen?

Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! har kikat in här, hittade hit via vår gemensam lilla vän å tänkte att jag kanske borde skriva nå't.....! alla bloggar visst nu för tiden, kanske borde jag ta det steget oxå....får se. iaf: trevlig läsning å hoppas du snart får träffa den lille! / Hanna R A.

2010-09-12 @ 18:11:25
Postat av: Draken

Välkommen hit! Klart du ska blogga Hanna!!! =)

2010-09-12 @ 18:38:45
Postat av: Finska pinnen

Så liten är jag inte...

2010-09-13 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0