mitt andra skinn

Ja, då har man investerat i ett skinnställ..... inte en sån där sparkdräkt som jag anser att män passar bäst i, utan en tvådelad historia i svart skinn. Till en början hade jag ett allvärderställ med den effekten att jag framstod som en barbamamma bakom K som är sjukt  snygg (och smal!!) i sitt skinnställ. Vi har varit ett par i tjugo år och det där skinnstället han har kommer definitivt att hjälpa till så att det blir tjugo år till! Men nu var det inte honom jag skulle berätta om utan mig själv och mitt skinnställ.

Vi var ute och åkte i fredags och det var första gången jag hade det på mig. Vi hann åka 100 meter när jag insåg att jackan åkte upp och byxorna ner med resultatet att jag visade alla trafikanter bakom oss mina trosor! INTE ROLIGT! Jag började dra och slita i byxor och jacka i ren panik med den effekten att vi höll på att välta! Jag bröt ihop och kunde inte för mitt liv komma på vilka trosor jag hade på mig! Jag äger inga mamelucker i frotté men vid det här laget börjar min hjärna fantisera om att jag har på mig just ett par gula sådana som det står "måndag" på fast det var fredag......... K var inte glad och undrade vad f-n jag höll på med men det är inte lätt att prata när man har hjälm med visiret nedfällt samtidigt som man ska undvika att visa röven för hela stan! Vi fick stanna och som den McGyver jag är så lyckades jag lösa problemet och vi kunde åka vidare.


Vi åkte ut på landet och njöt av naturen tills just doften på landet slog till med full kraft! Det luktar inte gott när de gödslar på åkrarna och det är svårt att hålla andan längre tid än 1 minut...... plötsligt kom det en iller upp på vägen och lite längre fram såg jag en lite mus. Knackade på K och sa "såg du musen?" Han svarade "Nej, det var en iller". Ni fattar säkert ingenting men det här är min blogg så det skiter jag i! Jag garvade i alla fall åt att han inte trodde att jag kan se skillnad på en mus och en iller! Det kan jag men däremot har jag lite svårt att skilja på skator och kråkor.

Jag har aldrig tidigare lagt in foton på den här bloggen men ska försöka lära mig hur man gör och sedan ska ni får följa mina äventyr i både bild och text! Ha det bra tills vi ses igen!


Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha ha. Jag ser er framför mig. Jag hade också fått panik kan jag lova men rolig läsning var det.

2010-09-07 @ 10:31:59
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0