Nr 3 - mina föräldrar

Jag har "bara" min mamma i livet men inte en dag utan att jag tänker på min pappa som gick bort för snart 6 år sedan. Jag kan fortfarande inte prata om dagen då min pappa dog och det är av flera anledningar varav den främsta är att att det gör för ont att tänka tillbaka på det dygnet då tillvaron för alltid vändes upp och ner för oss som är kvar här på jorden. Min pappa jobbade jämt när jag var barn som jag minns det. Han körde buss men mest långtradare och det var sjukt spännande att få åka med i lastbilen där jag alltid fick en kall korv och en Kalle Anka-tidning. (Har passion för kall frukostkorv). Han lastade och lossade på olika platser i detta avlånga land och han vände sitt 24-meterssläp som om det var en leksaksbil....... ibland var även min bror med på dessa resor och då var vi sams och hade roligt..... annars hade farsan säkert lossat även oss på en avlägsen plats!

Min pappa är saknad och jag förstår att den saknaden kommer att finnas så länge jag lever. Jag minns honom för olika saker men framförallt för att han alltid ställde upp och för att han aldrig klagade trots värk 24 timmar om dygnet. Mina minnen av honom är som sagt blandade och här kommer några i en salig röra: åt kokhet potatis utan att blinka, sa februari med betoning på e, älskade sina barnbarn villkorslöst, allmänbildad, korsordslösare, lockigt hår i nacken och den bästa pappa som ever! Han god i förtid och hann inte ens fylla 60 år men jag ser fram emot den dagen vi ses igen och då ska vi ta igen dessa missade år. Ja, jag tror på ett liv efter detta så det så!

Min mamma är gjord av godhet! Hon och jag ser likadana ut och jag ser det själv! Min mamma har alltid ställt upp för oss och det gör hon fortfarande. Alltid när vi gör saker tillsammans så händer det något roligt. Som den gången vi gick in på banken och de firade något varpå en kille i kostym kom fram, hälsade oss välkomna och frågade om han kunde hjälpa oss varpå jag svarade; Nej tack, vi bara ser oss omkring. Den blicken han gav mig var en aning skeptisk..... kanske inte så klokt att säga att man bara ser sig om inne på ett bankkontor. Hur som helst så är min mamma oerhört viktig för mig och jag vill och kräver att hon finns i mitt liv så länge jag lever!

Mina föräldrar tog alltid med oss på semestrar runtom i Sverige och Danmark när vi var små. Vi hade allt vi behövde och de fanns alltid till hands för oss barn både med regler och som stöd. Jag hade en lycklig barndom som jag gärna tänker tillbaka på. Min mamma arbetade hemma så hon fanns alltid på plats efter skolan och vi gjorde många roliga saker tillsammans.......

Jag saknar som sagt var min pappa så enormt mycket och jag bävar för den dagen som min mamma checkar ut så därför var det här ett aningen sorgligt inlägg att skriva inser jag nu. Hur som helst så drog jag en vinstlott i föräldralotteriet och det är jag glad över!

Nu kommer jag att göra ett nytt uppehåll här i bloggen för jag ska åka och brottas med hajar i röda havet. Det ska bli oerhört spännande och behövligt med lite semester! Tjingeling säger Draken

Kommentarer
Postat av: Draken

Orkade inte korrekturläsa innan jag sparade mitt inlägg vilket säkert medför att en och annan av er tror att jag dragit i mig en sjuttis innan jag skrev..... =)Ursäkta meningsbyggnaden här och där som inte är helt perfekt med andra ord!

2011-01-02 @ 21:43:57
Postat av: Minna

Haha då måste du tro att jag är aspackad när jag bloggar ;) Orkar aldrig korrekturläsa.



Beklagar att din pappa rycktes bort för tidigt. Jag skulle också sakna min pappa oerhört om han gick bort. Usch! Otäckt känsla! Bort med den.

2011-01-13 @ 20:27:09
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Draken

Nej Minna, din blogg är alltid underhållande och rolig att läsa!

2011-01-15 @ 21:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0