Nr 4 - Det här åt jag idag

Smart som jag är så skriver jag detta inlägga innan halva dagen ens har gått så att ni kan imponeras över hur liten i maten jag är som min mormor skulle ha uttryckt det! Jag har idag bara ätit en halv fullkornsmacka med ost, ett kokt ägg och ett glas med juice. Samt det viktigaste av allt: KAFFE. Kaffe är lika viktigt som syre för min överlevnad och snart ska vi ut på café tillsammans med syrran med familj och frossa i just kaffe!

Jag har i alla fall bestämt mig för att det är dags för förändring på flera plan så här vid nytt år. När det gäller mitt arbete så kommer det att avgöras mest utifrån andras val. Jag är kryptisk men måste så vara av olika anledningar. När det gäller träning så ska årskort inköpas och jag ska komma igång igen med det som jag gillar allra bäst; passen på Friskis. Matintagen ska reduceras och vi kommer att införa spöstraff här hemma så snart vi kommer på varandra med att äta något onyttigt. I den bästa av världar upptäcker man att det är skönt med lite pisk och sedan blir inte ätandet ett problem. =)

En tatuering ska det bli och jag har ritat den själv och ska ha den på halsen. NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, den ska sitta så att jag kan visa den om jag vill. Jag har redan en liten skrutt men sen får det räcka. Jag skulle så gärna vilja ha en navelpiercing också men inser att det är patetiskt att göra en nu i min ålder så ska nog använda limpistolen och sätta dit en snygg sten istället.

Nyss hemkommen från Egypten inser jag uhr fantastiskt bra vi har det här hemma. Inser också att vi har en son med hög empatisk förmåga som berörs över hur både djur och människor kan ha det. Därmed inte sagt att dessa människor inte är lyckliga men när man tvingas tigga och tjata om dricks varje minut så kanske det inte är så lätt. Hur som helst så gav vi extra mycket dricks till en man på hotellet som hade fem nummer för stora skor och som enligt uppgift hade en månadslön på ca 200 kr/mån. Vår dricks fick honom att för en stund se avslappnad ut och han visade tydligt att vi hade gjort en skillnad för honom ett tag framöver. Härligt!

Jag ska inte skriva mer nu för det är dags att bege sig ut på stan. Ha en skön söndag alla ni (två) som läser min blogg varav den ena kommer hit snart.  Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag läser ju också - så vi är kanske tre då :)

Jag ska med spänning följa vad som sker med ditt jobb för jag kommer ju snart tillbaka och ser fram emot det.

2011-01-16 @ 21:58:38
Postat av: Lisa

Å jag.

Du är så bra!

Kram

2011-01-17 @ 23:11:19
URL: http://endjungelbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0