Nr 5 - vad är kärlek?

Ja ni, det här var ju ingen enkel fråga att besvara på bara en minut vilket jag avser att avsätta i tid på bloggandet ikväll.......

Kärlek är stort och något som jag inte kan leva utan. I mitt liv finns det olika sorters kärlek och de tar sig olika uttryck. K är min stora kärlek och jag kan ärligt talat inte se att livet skulle ha en mening om han inte fanns vid min sida. Efter 20 år så är ju inte molnen rosa varje dag men när det väl gäller så är han min bästa vän och den viktigaste som finns! Han är oerhört godhjärtad och så fantastiskt ödmjuk mot andra. Om ens handlingar påverkar vad som händer efter detta liv så är jag säker på att han har en förutbestämd plats i himlen! Dessutom måste jag säga att han är den snyggaste mannen på jorden (fy f-n vad stöddig han kommer att bli när han läser det här).

Kärleken till mina två barn är obeskrivlig! Jag kan inte sätta ord på vad de betyder för mig men jag kan säga att de alltid finns i mina tankar och att jag gör allt för dem. De har vuxit upp till två självständiga, kloka och vackra personer som jag är så stolt över! De är så roliga båda två och vi har så sabla roligt tillsammans. Mina barn är i särklass de viktigaste personerna i mitt liv och jag skulle offra mitt liv för att dem.



Sen har vi I som är mitt lilla barnbarn och som får mitt hjärta att svämma över. Han är så liten men tar sån stor plats i våra tankar denna lilla kronjuvel. Både K och jag längtar så det knakar varje dag efter att få träffa denna lilla guldklimp och jag kan inte tänka på honom utan att det gör ont i hjärtat av saknad. Att få barnbarn var precis så stort som ni som redan var det hade berättat..... jag älskar denna unge som om han vore min egen och jag hoppas att vi ska knyta band som varar för evigt!


Sen har vi kärleken till föräldrar och syskon. Den är gjuten i järn och utgör liksom en sån självklar del av livet att det inte riktigt går att beskriva. Jag har redan berättat om min pappa som tyvärr inte längre finns ibland oss men det har inte gått en dag sedan han dog för sex år sedan utan att jag har tänkt på honom. Jag är en kopia av min mamma och hon betyder mycket för mig. Likaså min syster som jag inte är så lik utseendemässigt men som jag helt klart delar genetik med då det kommer till humor. Vi kan skratta åt ingenting och helt klart så är vi roligast i Sverige! =) Brorsan och jag har inte så mycket kontakt men han är min bror och det betyder något såklart!

Kärlek är mycket och jag måste avsluta med att säga att jag även känner kärlek till mitt hem och till mina saker. Jag är pryltokig och materialist helt klart men det är inget jag skäms över. Jag älskar mina saker och mina tillhörigheter och kan helt klart känna kärlek till en snygg väska eller ett par snygga skor! Men självklart kommer de levande varelserna i mitt liv i första hand. Bäst att förtydliga det. Ja, som vanligt utartade mitt seriösa inlägg innan det var slut men det är mitt epitet så vi fortsätter på det spåret och gör en till bekännelse:

Jag ska ta ett återfall och suga ur chokladsåstuben. Har varit på kurs idag och ska själv föreläsa vid nästa kurstillfälle. Insåg idag att av 20 föreläsare så är jag den enda som kör mitt race och har ett helt annat upplägg. Det gjorde mig en aning nervös inför kommande kursdag så därför behöver jag lite tröst i form av choklad och om inte det hjälper så köper jag ett par nya skor. Det är kärlek det! Måste bara avsluta med att tala om hur stolt jag är över min son som klarade sin uppskrivning igår och därmed är ett steg närmre sitt efterlängtade körkort. Han skrev upp på sin 18-årsdag och var så lycklig. Hoppas att körningen går lika bra....

 Tager du dessa skor........  JA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0