Nr 6 - min dag

Jaha, enligt listan ska jag beskriva min dag så det är väl bäst att göra det då. Dessutom har jag via Fb fått skäll att jag inte bloggat på länge så det är väl bäst att skriva lite innan sovklockan ringer.....

Jag vaknade vid 07.00 imorse vilket är självklart med tanke på att det är lördag! Inte ska väl en stackars arbetare tvingas till sovmorgon och bli förslappad. Men jag vägrade kliva ur sängen och höll kramaktigt tag i täcket i en hel timme men sedan gjorde mina ADHD-liknande drag det omöjligt att ligga kvar längre så det var bara att svänga sina vackra rasben över sängkanten och bege sig upp och ut till maken som låg som en plattpadda i soffan. Han hävdade att det var mitt fel att han hade legat på soffan i flera timmar och att orsaken skulle vara att jag snarkar. Vilket påhopp! Jag snusar lite sött när jag sover och alla andra påstående är elakt förtal och förbannad lögn! Skulle inte jag veta bäst själv?

Hur som helst så blev det en fantastisk frukost bestående av rostat bröd, ägg och kaffe. Fantasin vet inga gränser när det gäller frukost i det här huset....... Fy f-n vad vi är dåliga på att lyxa till det vid frukost trots att vi har alla förutsättningar. LATHET kallas det för! Jag är så lat att ägget får hoppa i kastrullen på egen hand. Tacka vet jag hotell som erbjuder personal som servar oss kungliga. Man bara tar nytt och nytt och nytt och nytt HELA tiden och personalen bara ler och bär, ler och bär, ler och bär... ja, ni vet vad jag menar. LYX med hotellfrukost och jag bor ju granne med ett av stadens lyxigaste hotell så det skulle inte vara omöjligt att hasa sig dit i morgonrock imorgon bitti.....

Efter frukost var det i alla fall dags att göra sig snygg för att möta upp stora delar av släkten och sedan bege sig ut på den maknad som härjat i stan i några dagar. Köpte en ursnygg plåtskylt med kungakrona på som jag ska sätta på väggen. I övrigt handlade vi brända mandlar som jag fram tills för en kvart sedan varit besatt och beroende av. Nu har jag tryckt i mig alla dessa små bruna sockersöta mandlar och är en aning oroad att jag ska spy på tangentbordet.... beslutet som nu råder är: JAG SKA ALDRIG MER ÄTA BRÄNDA MANDLAR! Men å andra sidan har jag sagt så förr och jag är ju för tusan bildad och vet hur man ska ta sig an förnekelse så imorgon är suget påkopplat igen men det som då blir min räddning är att alla försäljare dragit vidare mot Norrland och ny marknad. Här är det slutätet vad gäller godis och jag ser fram emot att börja knapra morötter och andra nyttiga rötter! Hur som helst så var det en trevlig stund på stan där jag äver övertalade maken att köpa nya skor (det andra paret han köper inom 14 dgr). Han är så sjukt snygg i snygga skor men det ska jag inte trassla in mig i för det kan lätt låta pervo och sådant vill jag undvika i denna seriösa och intellektuella blogg..... Jag har en snygg make både med och utan skor, så det så!

Efter denna stadsvandring bar det av till sonen som fått extrajobb och förgyller kunders vardag genom att sitta i kassan i en matbutik. Jag är så oerhört stolt över honom för han är så serviceinriktad och duktig trots att han nyss börjat. Han var en aning stressad eftersom det var många kunder men trots det så är han trevlig och artig mot alla... Han gjorde sin praktik på samma stället med toppbetyg och extrajobb som resultat! Lilla gubben börjar bli stor och jag är så tacksam att jag får vara hans mamma! Ops, vad jag är blödig och larvig när det gäller mina barn.... för efter detta besök så pratade jag med världens bästa dotter i telefon och det är samma känslor när det gäller henne! Jag är så stolt över henne och den hon är! Min lilla Flisa som växt upp och idag är mamma till en liten plutt som får mitt hjärta att smälta. Mina barn och mitt barnbarn är de viktigaste på jorden och jag skulle offra allt för dem! Älskade ungar!!!! Visst är jag unik som känner så för mina barn? Hihi





Jag har också hunnit med att sova en stund på soffan vilket är en helgfavorit bland sysselsättningar. Jag älskar att gosa in mig i filten och bara lämna den medvetna världen för en stund. Att man sen vaknar upp med kuddavtryck på kinden, kramp i vaderna och dregel på hakan är smällar man får ta. Efter det så har jag börjat klä om en fåtölj som jag är övertygad om kommer att bli urtjusig. Den skulle kunna platsa i vilken intredningskatalog som helst! Jag ljuger nu..... det går inte så bra och häftpistolen lever sitt eget liv. Jag blir galen men den satans jävla fåtöljen ska få sig en match den sent ska glömma och om det så är det sista jag gör så ska tyget nitas fast! Jag har en svaghet (observera, bara en!) och det är att jag alltid tror att allt är så enkelt och att jag kan allt. När det sedan inte är så enkelt eller inte går bra så har jag två strategier att ta till; antingen förtränger jag det hela eller så ska jag bara lyckas. I det här fallet så ska jag lyckas och folk som ser denna fåtölj ska bli tårögda av avundsjuka!

Under kvällen var vi hem till syrran med bihang (och katt). Redde ut en del världsproblem, löste ett mordfall och pimplade kaffe var väl det vi hann med innan det var dags för det medelålders paret att bege sig hemåt så att vi inte missar sömntåget...... just kidding! Riktigt så illa är det inte även om jag är lite trött och skulle vilja lägga mig. Men, jag har ju en duell att utkämpa och det är den jävla fåtöljen som står här bredvid mig och hånler.... nu ska den skjutas och jag ger mig inte om jag så ska hålla på hela natten! SOV GOTT!



Kommentarer
Postat av: Läsare

Du är så galen =)

2011-01-29 @ 23:56:25
Postat av: Minna

Du är för rolig. :) Vart hitter du alla roliga bilder som du länkar in?? Vill oxå ha!

2011-01-30 @ 08:17:28
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Mona

Varför använder du inte limpistolen... det trodde jag var din grej annars? Spännande att få se fåtöljen vid tillfälle!

2011-01-30 @ 13:36:05
Postat av: Draken

Bilderna googlar jag fram och tack för komplimangen! Det är roligt att blogga när man vet att man har läsare....



Limpistolen är definitivt min grej och den är allt med på ett hörn! Planera in besök till er inom en snart framtid känns som en klok idé!

2011-01-30 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0