Nr 7 - min bästa vän

Oj, den här var inte helt enkel att skriva om men som det ego jag är så ska jag omgående berätta att jag faktiskt anser mig själv vara min bästa vän...... och nu ska jag ta min medicin! Meningsbyggnaden jag svängde mig med här ovan kommer troligen inte att leda till jobb som svenskalärare kan jag tro.....

Jag har olika vänner men jag har nog ingen vän som jag kan kalla för bästa. Jag har en vän som heter Lena och tillsammans med henne har jag alltid haft så sjukt roligt! Vi har delat allt och vi har även bråkat som tokar. Hon är en av mina absolut äldsta vänner och hon kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta. Vi varken ses eller hörs så ofta men när vi gör det så har vi alltid något att prata om och tiden har liksom stått still. Jag har några flera "gamla" vänner som också är viktiga för mig mest beroende på att de medverkat på olika sätt till att jag idag är den jag är. Jag kan inte rangordna dem men de heter: Anne, Anna, Jeanette, Viveca, Annica, Lotta, Magnus, Annelie, Susanne, Carola, Sussi, Marie mfl. En som jag måste lyfta fram lite extra är Helena som är som min tvillingsjäl. Vi var så tighta och hon betyder så mycket för mig! 

Andra sköna och viktiga vänner har tillkommit på senare år och där finns Mona, Christin, Terese, Eva, Lisa, Ingela, Anna, Merja, Lars, Edvin, Allan, Jessica, Sophia etc. 

Nu har jag säkert glömt flera viktiga personer och det innebär att jag kommer att vakna inatt med ett ryck och vara tvungen att gå upp och revidera det jag nu skriver..... så egentligen borde jag redan nu skriva om detta inlägg så att ingen glöms bort men jag känner mig lite wild and crazy och utmanar ödet.... ses inatt med andra ord! 

Dagen har varit kreativ här hemma. Vi har städat klädkammaren och jösses vad skit man samlar på. Av allt damm jag hittat har jag stickat två par raggsockor och en mössa som jag ska ge till min syster eftersom hon är den enda som har restdamm hemma ifall hon behöver laga eventuella hål. Just den där sista meningen är det inte många av er som förstår antar jag men själv skrattar jag så det kluckar! Jag såg en supersöt tavla på stan med änglar på och så stod det att man ska vara rädd om dammet hemma eftersom det är änglarnas tofflor. Syrran vad med och jag sa då att den skulle passa bra hemma hos henne. Nej, jag orkar inte förklara det här närmre så vi släpper det NU!

Jag är oerhört trött idag och fattar inte vad det beror på. Skulle kolla på handbollen förut och insåg att jag somnat när det plötsligt stod en stor elefant på planen. Jag drömde i någon sorts halvdvala och det var omöjligt att piggna till. Kan de ha med årstiden att göra kanske. Vi längtar så vansinnigt mycket efter våren och att få åka mc igen. Det ska bli så härligt att komma ut på vägarna och det första jag ska göra är att åka på bakhjulet! NOT! Sånt är farligt och inget vi ägnar oss åt. Dessutom har jag typ noll mckort att skryta med så jag får allt sitta därbak och hålla i mig men det gör inget för han är skön att hålla i!



Jaha, det här inlägget skulle handla om min bästa vän och det är ju givetvis maken som är närmast den platsen. Han är den ärligaste och pålitligaste människan jag känner så han får stå högst på prispallen. Jag skriver en hel del positivt om honom i denna blogg och han läser den så risken finns att allt beröm stiger honom åt huvudet så därför ska jag starta en till blogg som heter Draken avslöjar..... Nej, det ska jag inte. Jag har ju fullt upp med att uppdatera den här sidan. Jag avslutar nu för det är dags att titta på tv innan jag har en date med John Blund. För övrigt har jag smällt i mitt ett kilo fudge idag så nu ska jag registrerar mig hos i donationsregistret för det lär bli spännande att dissekera denna kropp den dagen jag avgår..... den är inte bara söt utanpå utan även inuti kan jag tippa!




Jag har en läsare som säger att min humor är patologisk. Tänk vad rätt hon har!

Kommentarer
Postat av: Mona

Äh vännen, du står absolut på min (inte lika långa dock) bästa bästa lista!

2011-01-31 @ 19:21:25
Postat av: Draken

Mona; du är absolut en av mina bästa vänner och jag saknar dig massor!!!!! KRAM

2011-02-01 @ 21:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0