Nr 8 - ett ögonblick

Hm, vad ska jag välja för ögonblick.... först måste jag bestämma mig för om det ska vara något roligt eller något sorgligt..... hm, jag tar något roligt!

Den 9 juni 2006 kl. 21.30 skrapade min son och jag fram 200 000 kr på en tianlott. Ungen höll på att få ett astmaanfall och jag kissade på mig (nästan). Vi satt i bilen och maken körde när detta skrapande ägde rum. Det var inte nog med det, man skulle även skrapa en ruta som heter krona eller klave och just på denna lott skulle det vara krona för att dubbla vinsten. Varför inte, tänkte jag och skrapade fram 100 000 kr till. Så, på mindre än en minut hade vi vunnit 200 000 kr som fördelades mellan sonen och oss. Det var lycka men jag kan ärligt säga att det inte dröjde så länge förrän jag började tänka: Om det bara hade varit en miljon..... så girig är jag!




Pengarna är sedan länge slut men jag kommer alltid att minnas hur det kändes att se tre lika belopp av den digniteten och jag ska för alltid komma ihåg att sätta på mig ett inkontinensskydd varje gång jag skrapar en lott!

Kraven ökar med ålder för jag minns också en gång för lääääänge sedan när jag och min kompis Anneli (f.d svägerska) var riktigt unga och hon vann en femma på en 21-lott (tror det hette så) och hur glada vi blev och hur vi firade det genom att köpa ett vitkålshuvud som vi delade på.... det var en annan variant av lycka.

          

Nu ska jag snart hoppa i säng och när jag gjort det ska jag titta på tv ett tag. Jag fick aldrig hoppa i säng som barn så det tar jag igen nu! Nej, ärligt talat så är jag sjukt trött så här ska sovas så det knakar. God natt


Kommentarer
Postat av: K

Du "knakar" jämt när du sover ;-)

2011-01-31 @ 22:02:16
Postat av: Draken

Ska du säga som ....................

2011-02-01 @ 17:20:31
Postat av: Annelie

Hahah ja den va bra jag har en svagt minne av det men jag vet att vi älskade vitkål .

2011-02-02 @ 21:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0