Är min tid som pensionär över?

Jag vaknade kl 6.30 imorse av att maken stirrade elakt på mig (yxmördarblick) och som den ninja jag är tog jag snabbt ett nackgrepp på honom så att han inte skulle hinna verkställa sina onda avsikter. Det hela visade sig vara ett missförstånd från min sida. Han planerade inte att döda mig, bara att få tyst på mig. Han påstår att jag snarkar och att jag just denna morgon snarkade på både in och utandning. Vilken talang tänker jag direkt och funderar på om det går att tjäna pengar på detta...... kanske i Talang 2012? Rulla in mig på scen och sen är segern min! Att somna inför tvkameror eller publik är inget problem! Bara jag ser en kudde så somnar jag. Har funderat på om jag kanske drabbats av sömnsjukan efter vaccinationen (svinis)? Jag grymtar som en gris i alla fall, säger hanjagdelarbrevlådamed.

Nu till det här med pensionär..... jag vaknade alltså av mördarsnigelns elaka blick imorse men när faran var över så SOMNADE JAG OM! Kors i taket. Jag brukar ju inte somna om utan sitter här om en gammal tant med kaffe och korsord flera timmar innan gryningen men imorse sov jag så gott ända till elva då jag återigen väcktes av hans blickar i dörrhålet. Ska du sova hela dagen? Tydligen inte svarade jag och gick upp. Utvilad och pigg som en mört! NOT!!!

Förr kunde jag sova utan problem till elva men det kan jag inte längre. Skulle jag mot all förmodan sova längre än till åtta så får jag dåligt samvete för att jag slösar bort en hel dag. SKJUT MIG! Inte fan gör jag någon nytta vare sig för egen del eller för mänskligheten genom att sitta vid köksbordet och stirra varje morgon. Nu skiter vi i det här och avslutar detta inlägg med att berätta om igår kväll. Då hade vi vänner (nya och gamla) på besök här hemma och det var supertrevligt! Vi åt en fantastiskt god middag som jag hade förberett och tillagat i flera timmar...... (att ljuga är ett bra sätt att få kommentarer i sin blogg) och avslutade allt med en smarrig kladdkaka med glass och jordgubbar. Glassen gör jag själv enligt gammalt recept och jordgubbarna odlar jag på min lilla kolonilott. När det gälller kakan så blir den så fantastiskt god beroende på att jag använder en speciell kakaoböna som jag plockade under en resa i Centralamerika 1976. Jag önskar att maken skulle kunna hjälpa till mer med maten men man kan ju inte få allt här i världen! Det var en lyckad kväll och vi kunde sitta ute och njuta av sommaren.

Idag vill jag åka på utflykt så jag ska försöka övertala maken att följa med..... jag har två alternativ som jag kan tänka mig: Kilsbergen eller Mariebergs köpscentrum. Båda är utflykter men med olika teman kan man säga. Vi får se hur det blir men först ska jag överraska maken med ett nytt grepp jag lärt mig i karateskolan; kast med liten skäggapa........ önska mig lycka till! Appropå skäggapa så kanske jag ägnar nästa blogginlägg åt mina tre skäggstrån men vi får se hur det blir med den saken....


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du tjatar om att du inte får några kommentarer! Tjiiiii fick du "Tattejin", här kommer EN! =) Har åter igen skrattat så tårarna sprutar. Sluta inte blogga för allt i världen, för vem ska då förgylla min tillvaro när allt känns trist?



Kraaaam



2011-07-11 @ 18:42:31
Postat av: Draken

Tack snälla Flisan! Nu fick jag ny energi och kommer såklart att fortsätta blogga. Hinner inte ikväll men imorgon ska jag skriva...... kanske! KRAM älskade unge

2011-07-11 @ 21:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0