Badkruka är mitt andranamn

Jag älskar att sola och bada säger jag men det är lögn. Sola är en favorit men att bada är inte min grej. Dels för att jag har hajfobi, dels för att det är kallt och jag är 37-gradig! När det gäller hajfobin så eskalerar den kan jag säga. Rent intellektuellt vet jag att det inte finns hajar i insjöar men det hjälper inte! Jag ser dem överallt ändå och inbillar mig att någon utövat sabotage och planterat in en haj i sjön. Jag får uppriktigt panik och ännu värre är det givetvis då jag är utomlands där det troligen också simmar en och annan firre med huggtänder och vass ryggfena. Det är väl med dem som med alla andra djur att de dras till den som är rädd så innan man vet ordet av så står man väl på hajarnas menyn och det enda som blir kvar är mina fyra tallbarrsskäggstrån som de lite graciöst spottar ut tillsammans med en rap. Jag är inte rationell när det gäller det här med hajar men det spelar ingen roll och skulle jag nu mot all förmodan lyckas inse att det är hajfritt i sjön så hittar jag snart en annan hang-up såsom att det kanske ligger ett lik på botten som jag kommer att trampa i eller som drar ner mig under ytan...... just nu hör jag ledmotivet till Hajen och musiken ekar i huvudet på mig så det är bäst att lämna detta tema.

Idag har det varit en bra dag med sol och värme tillsammans med sonen, hans flickvän och hennes familj. Ikväll är det fotboll och jag ska snart ladda inför matchstart. Det gör jag genom att paxa bästa hörnet i soffan och sedan är jag redo att hjälpa damerna mot seger! Jag är annars inte speciellt intresserad av damfotboll men så fort det handlar om landskamp så är det kul och patrioten i mig vaknar. Ja, jag skulle säkert titta även om det var VM i knyppling bara jag vet vem jag ska heja på. Appropå det så knypplade jag i syslöjden och jag glömmer aldrig när fröken tittade på min "spets" och frågade; Varför har du trasslat ihop garnet på det här sättet? Du skulle ju knyppla en spets. Med andra ord kommer jag aldrig att ta en plats i knypplingslandslaget men heja på dem kan jag! Vill jag ha spets så finns det tygaffärer som säljer sådana så det så!



Som ni ser så dyker de upp överallt där det finns vatten!

//Draken

Kommentarer
Postat av: minna

:D jag är farligt explosiv ;) Det riktigt ryker om mig och jag bara väntar på urladdningen. hi hi



Hajar ja, usch och fy! För att inte tala om sjöodjuret och alla ormar som kan slingra sig runt benen på en. ;)

2011-07-14 @ 13:14:20
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0