Fullt upp med semester

Ja ni, det är inte lätt att hinna med allt man längtat efter sedan förra semestern för ett år sedan. Allt det jag har längtat efter försöker jag nu få in under mina fyra semesterveckor som dessvärre börjar ta slut. Fattar inte att jag kunde vara en sån jubelidiot att jag dessutom tog tidig semester! Det kommer ju att innebära att vi har höstdagjämning redan den 18 juli när jag börjar jobba igen.....

Vi har ändå haft det ganska bra under de här veckorna med både regn och solsken. Är vädret sämre ägnar jag mig åt heminredning vilket är min passion och skiner solen så sitter jag som snorkfröken i min solstol och brunar till mig. Det är underbart med sol och värme men nere i Åhus fick vi en överdos av sol vilket nu märks i mitt tryne där skinnet flagar i mängder och fortsätter det så här så sticker nog snart skelettet fram mellan skinflikarna! Inte vackert men det ska bli sol kommande dagar där vi ska befinna oss så jag ska nog utsätta mig för samma procedur igen kan jag gissa.



På vår gård bor de två måsungar.... de är oerhört söta och charmiga i sina gråa duniga fjädrar och sina små babyface men de kan göra en sak som inte är lika charmigt! De kan, var och en för sig, skita ett ton på en dag! Gissa var de gör det? Jo, såklart på vår altan! Det har gjort vår uteplats till sitt privata dass och dessutom får de hjälp med att skita ner av sina två gapiga föräldrar som jag hatar! Jävla måsjävlar att skita och låta! Jag blir galen och just nu när jag skriver det här så låter de värre än vanligt här utanför! Jag är inte mycket för våld men är det någon som vill tjäna en hacka så betalar jag gärna för att få tyst på dårfinkarna och den som kan plugga igen röven på dem är värd dubbelt arvode! 

Nu ska jag avsluta kvällens bloggande och byta plats till soffan där någon danska ska baka sötsaker. Att titta på sådant och inte ha något gott att äta kan väl kallas självskadebeteende eller kanske karaktär?

Ha det så bra tills vi hörs igen// Draken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0