inte för mina öron.....

Jag har fått veta något som inte var avsett för mina öron och det gör att jag sitter här tårögd och rörd. Jag har fått nytt arbete och är så lycklig över det och beslutet känns helt rätt! Jag kommer inte att gå in på detaljer men jag kan säga att det finns delar jag nu kommer att slippa och det är jag evigt tacksam över! Men vad har jag då fått höra? Jo, en av dem jag minst kunde ana är så ledsen över att jag ska sluta! Denne person tycker att det är en stor förlust och i hemlighet suger jag i mig denna info och gudarna ska veta att jag behövde det! Jag är tacksam och rörd men ledsen över att jag inte fått veta det tidigare..... att det skulle vara hemligt och att jag nu inte kan tacka för de värmande orden. Jag ser fram emot hösten och är lycklig över mitt kommande arbete som jag tror passar mig perfekt!


För övrigt har jag semester och njuter av ledighet och att vi kommande vecka ska få träffa dottern med familj. Mitt lilla barnbarn har parkerat hela sin existens i mitt hjärta och jag längtar så oerhört mycket efter att få busa, krama och skämma bort honom. Mina egna barn har sina givna platser i mitt liv och för dem skulle jag dö om jag var tvungen. Just nu genomgår en närstående en tuff kamp och jag önskar av hela mitt hjärta att det ska gå bra och att både hon och P ska orka den resa de har framför sig. Jag erbjuder och ger mitt stöd tillsammans med övriga familjen och den lärdom jag dragit är att ta tillvara varje dag för livet förändras fort.....

Det här var inte ett vanligt inlägg av draken men även drakar har känslor och behov av allvar ibland! Ha det underbart i sommarvärmen!


Kommentarer
Postat av: Minna

Det är verkligen synd att vi svenskar ska vara så dåliga på att säga positiva saker till varandra, ge beröm, komplimang m.m

Tråkigt att höra att någon i din närhet har det jobbigt. Hoppas det inte är din dotter som väntar en till.

Kram!

2011-07-02 @ 20:32:59
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Draken

Det är inte min dotter. Med henne och bebisen är det bra. Kram tillbaka =)

2011-07-02 @ 21:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0