80 pepparkakor på en minut.... en skulle vart döfödd!

Ja ni djungeldjur! Jag är i total avsaknad av karaktär och det är för tääääskigt! Jag träffade en "gammal" kollega idag på lunchen och då var jag så duktig och åt en sallad. Förbrände varenda kalori i ett svep eftersom det är så roligt att träffa henne och minnas tillbaka hur vi hade det under tiden på kassan... galenskaper varje dag med mycket skratt och oftast på andras bekostnad för vi var störst, bäst och vackrast! =)

Tillbaka till maten. Jo, efter denna sallad till lunch så tänkte jag att det skulle vara lätt att fortsätta resten av dagen i samma nyttiga anda. FAN HELLER! Jag hinner bara komma hem så har jag käften full av godis! Jag är en mästare på att avvika från fattade beslut. För att inte ha en alltför ensidig kost så mosar jag käften full av pepparkakor också! 80 stycken på en minut! Jag har karaktär som en träbit! Vilken sjuk jämförelse men jag orkar inte sudda.....



Resten av kvällen ska jag tänka nyttigt och bara äta skumbananer, sura persikor och kinaris! Godis är min passion och jag kan inte stå emot.... lärde mig ett underbart uttryck från en kär kollega häromdagen som hon i sin tur snott från en värmländsk kompis: En skulle vart döfödd! Tycker att den repliken är klockren när livet jävlas och just nu är det inte bara livet som jävlas utan vädergudarna också! Snöhelvetesjävlarnufårdetfanimigvaranog! Jag orkar inte mer. Men jag gjorde en hjälteinsats på eftermiddagen då jag räddade min kollega undan ett takras! Jag tacklade in henne i tegelväggen med näsan före men det hade varit värre om hon fått denna taklavin över sig. Då hade hon krympt minst 30 cm och därmed fått för stora byxor och inte kunnat se över ratten på vägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0