Ensam hemma III

Jag är ofta ensam hemma och då drar jag igång en himla massa projekt. Ikväll hade jag tänkt måla en tavla och det gick ju inte så bra. Plockade fram duk, färgerna och sedan var det bara att sätta igång och skapa ett mästerverk. Jag hade ju redan motivet klart i mitt huvud så min inställing var "Hur svårt kan det va?" Men det vill jag berätta att det var, svårt alltså! Jag får INTE till det hur jag än försöker och jag fattar det verkligen inte. Jag har vanligtvis en magisk koppling mellan min hjärna och högerarm förutom när armen sover, men det gjorde den inte när det var dags att måla. Ska jag kasta pil så tittar jag bara på tavlan och tänker att i mitten ska pilen sitta vilket den gör 9 av 10 gånger. Ska jag texta snyggt så brukar det bli snyggt och precis som jag vill ha det så varför blir inte tavlan som jag vill ha den??? Duken är kastad och färgerna ska jag använda till att skriva könsord på väggen hos färghandlar´n!

Ja, jag är alltså ingen konstnär så vad ska jag då ägna tid åt de gånger jag är ensam? Kanske gå upp på vinden och plocka ner den 20 kilo tunga kartongen med alla hybrisideér jag haft genom åren. Däri ligger obroderade broderier, garner och målargrejer till ett värde av 10 000 kr. Jag kommer troligen alltid att tro att jag kan allt men så är inte fallet och när jag inser det så åker skiten ner i en kartong och upp på vinden. Det är väl därför man har en vind eller
Trackback
RSS 2.0