namnbyte

Vi vill byta vårt efternamn och maken tycker att vi ska ta mitt flicknamn (ops, låter som jag är 100 år) och det vill jag också men när man ändå ska byta borde man kanske lyxa till det lite och ta något mer anrikt, eller? Bernadotte är väl paxat och patenterat och allt vad det heter men vi kanske kan hitta på något eget lyxigt såsom Silverkvist, Guldkrona eller så.... Som ni ser så har jag lika mycket fantasi som en kommunägd hyresfastighet är färggrann! Vi får se hur det blir med namnbytet men överens om att bytet ska ske är vi i alla fall.

Idag håller vi på i vårt badrum och det är så roligt att se hur fint det blir. Jag är ivrig som en iller och vill såklart ha hem det vi beställt men det är bra att jag får öva mig på att ha tålamod. Den ranson som jag föddes med är slut sedan länge och i min värld ska alla helst ske i förrgår.

Semestern tuffar på och nästa vecka är min sista i frihet och sedan börjar allvaret. Det ska bli skönt med höst och kallare dagar för den här sommaren har minst sagt varit het. Jag är sååå trött på att sitta i solen och svettas och inte hinna med att vara inomhus och pyssla så därför tycker jag att vi snabbspolar in i oktober eller nå't! Vad säger ni om det? Längtar faktiskt till jul också och framförallt all snö som ska pryda vår värld när vi går in i tomtemånaden. Plötsligt kom jag på det, vad vi ska heta i efternamn; von Ironi! vilket fint namn och så mycket jag liksom. Ärligt talat så håller jag på att bryta ihop av saknad efter sol och värme. Hur kunde det bli så fel? den här sommaren skulle ju bli den finaste ever. Det var vi ju alla överens om ju. Kanske skulle strö salt över sig själv när man ändå håller på att salta bort mördarsniglarna så man slipper det här. Men med min tur kommer jag säkerligen att återfödas som en tånagel eller något annat trist och äckligt. Bäst att förtydliga att jag inte är suicidal men lite ledsen över att sommaren är kort och det mesta regnar bort....

Ikväll ska vi ut och roa oss och det ser jag fram emot. Ska bli roligt att byta badrumsmiljö mot krogmiljö en stund. Ni andra får ha det så bra tills jag behagar skriva igen. När man bloggar är det superkul med kommentarer så sådana tages tacksamt emot. Jag lovar och svär att jag inte kan spåra vem skrivit vad om ni vill vara anonyma!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vore roligt med en bild före och efter renoveringen!

2012-08-02 @ 14:41:33
Postat av: Draken

Ja Jessica, det hade vi tänkt oss och så frågade jag maken om han tagit en förebild innan vi började men det hade han inte.... tokigt! =)

2012-08-02 @ 15:47:27
Postat av: Mona

Haha... ni är ju ert efternamn liksom... fast något som typ Drakenberg eller liknande kanske skulle gå att vänja sig med? För övrigt så har jag två möten inbokade i Örebro i höst så då hoppas jag på att få se ert nya badrum?

2012-08-02 @ 19:24:13
Postat av: Draken

Min saknade Mona! Åh,vad jag längtar efter dig! KRAM

2012-08-02 @ 23:22:48
Postat av: Talangen

Rörmokare

Elektriker

Målare

Snickare

och sist men inte minst....

Kock



Vistt har jag talang!

2012-08-03 @ 15:45:45
Postat av: Talangen

....

Men stava kan jag tydligen inte;-)

2012-08-03 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0