nytt badrum

Vi bor i en hyresrätt mitt i stan och jag älskar mitt hem men är inte lika förälskad i min hyresvärd. En privat sådan som bara gör det absolut nödvändiga när det gäller underhåll. Därför gör vi en del själva och eftersom jag tänkt bo här tills de bär ut mig så är det värt varenda krona. Som vanligt får vi en idé som på nolltid förvandlas till verklighet och det har återigen skett. Igår var vi och spontanhandlade ett nytt badrum. Det blev ett nytt handfat med skåp, förvaringsskåp och duschkabin. Tjoho, lycka!

Kvällen avslutades återigen med att vi fångade runt 15 äckelslemmiga sniglar. Det är så äckligt att jag nästan får panik för en del är verkligen smällfeta ala medicinboll! Jag börjar på riktigt tro att de sätter i sig både blomma och kruka. Måste ut och se om möblerna står kvar eller om dessa odjur tuggat i sig även bord och stolar.

Ha en bra dag. Jag kanske återkommer senare idag om mitt liv plötsligt skulle bli händelserikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0