Krulluggen och jag

Jag har tänkt mig ett långt svallande vackert hår till min reducerade kropp och jag tänker mig att detta ska sammanfalla ungefär samtidigt någon gång i mitten av mars så jag kan se ut som en skandinavisk filmstjärna när jag rider fram i Egyptens öken en stjärnklar natt! Ja, det är min vision men min realistiska sida inser att jag troligen får ha något orangefärgat på mig så det inte misstar mig för en kossa och skjuter mig där borta i fjärran land. Det här med GI går sådär kan jag säga. Inatt hade jag knepiga drömmar som inte lämpar sig för skrift men som jag redan låtit maken stå till svars för. Jag tror att det hela beror på kolhydratuttorkning vilket är ett livshotande tillstånd som endast går att bota med en Marabou 200-grams chokladkaka! JAG VILL HA!!!!!

Fy fan vad skönt det är att vara ledig och ägna hela dagen åt städning. Här kommer mitt favorituttryck väl till pass som jag nuförtiden kortat ner till DSFÅP. Ni som inte minns för en en påminnelse: Det suger fet åsnepung. Ett uttryckt som i alla fall hjälper mig att komma i balans efter diverse utbrott på felsprutande Ajaxflaskor och borttappade dammtrasor. Nu ska jag snart bege mig utanför draknästet och åka till Ikea. Ska ha lite småsaker men inga värmeljus denna gång. Ligger inne med sisådär åtta förpackningar á 100 i varje. Jag kanske kan få plats på paradgatan på Böda i sommar där de enda inträdeskraven tycks vara värmljus och att brodera tavlor. Det sistnämnda har jag ju redan berättat om vid ett annat tillfälle. Har jag en diagnos trots allt?

Nu ska jag ta tag i krulluggen och försöka göra den rak vilket är ungefär lika lätt som att bita sig själv i baken, varför man nu skulle vilja det?? Jag återkommer troligen imorgon igen såvida det inte händer något anmärkningsvärt på Ikea en vanlig tisdag. Tjingeling från Draken


Kommentarer
Postat av: Minna

:D

2012-01-03 @ 20:57:12
URL: http://minna-tjejmamma.blogspot.com/
Postat av: carolin

provar här istället...varför går det inte att kommentera!!

2012-01-04 @ 22:55:12
Postat av: Kicki

Blir så förvånad när jag läser om ''krulluggen''!! Trots att vi jobbade några år tillsammans på ''Littan'' så har jag missat den,du måste mao vara duktig att ''styra'' den!! Kram och lycka till med luggen!! Jag tror du är fin med krullugg oxå!!

2012-01-06 @ 14:56:40
Postat av: Draken

Hahaha, krulluggen har jag haft sen jag var liten men den håller sig platt med hot och tvång! =)

2012-01-10 @ 21:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0