Förändring på gång

Det är dags att avsluta denna IG-metod som vi kört det senaste året och enklaste sättet skulle troligen vara att sy igen kakhålet men då blir det svårt att arbeta. Våra argument håller inte längre och det är dags för förändring. Vårt hem har under det senaste året liknat en mindre chokladfabrik ala Wille Wonkas! Här har det inhandlats, bakats och skapats godis så till den milda grad att vi ständigt doftar svagt av choklad och vanilj. En gång i tiden hade jag mani på hembakade vaniljbullar och jag förstod att jag överdoserat dessa när det luktade vanilj när jag solade solarium!

Det finns roligare saker att göra i livet än att sticka sig själv med insulinsprutor eller vara rädd att pacemakern ska tacka för sig och lägga ner sitt arbete. Inget av detta har jag ännu men inser att det säkert är nära om dödssynden frosseri ska fortsätta härska i detta hem. Jag har däremot aldrig varit någon älskare av grönsaker och just nu är blomkål min värsta fiende. Jag är däremot en stor älskare av potatis men får man äta det? Nääää, såklart inte! Morötter är också helt okej men inte heller det är riktigt GI. Allt som växer under jord ska man vara försiktig med. Jaha, men vanilj och kakaobönor växer väl ovan jord! Varför ska det vara så förbannat svårt att vara människa? Jag har sagt det förr och säger det igen: Jag vill bo i en afrikansk by där feta arslen och hängbröst är sexigt och snyggt! Där det betraktas som fint att fläsket gungar i takt med trummorna framför lägerelden! Det skulle även lösa ett annat problem jag har....... med mitt hår! Jag skulle slippa platta håret varje dag och sedan bli förbannad när det krullar upp sig vid minsta luftfuktighet! I en afrikansk by skulle även mitt hår vara snyggt! JAG ÄR INTE FÅFÄNG!!!

Idag är jag tjurig och uppgiven som ni märker. Inte fan kommer jag att tycka att det är roligare eller lättare i slutet av veckan när allt jag stoppar i käften smakar och ÄR blomkål! Det finns inga genvägar till den perfekta kroppen så det är bara att bita i den sura blomkålen om förvandlingen till vacker svan ska bli verklighet!

Nu ska jag dricka mitt citronvatten och sedan är det väl bara att tejpa ihop händerna och käften så ska det säkert gå bra att förlora ytterligare några hekto innan morgonen gryr! Skickar med en förebild så ni ser vad vi talar om!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahaha....fantastiskt bra skrivet :) Jag förstår dig helt o hållet,

känner precis lika dant!! Har kollat på Hemnet efter hus i ngn charmig afrikansk by men det är dåligt med objekt lediga så det får bli ett nytt årskort på Friskis och Svettis istället! Lycka till med blomkålen!

2012-01-02 @ 21:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0